fredag 17 december 2010

Snöstorm

med blötsnö..tror att jag stannar inne och städar med Marion idag. Måste städa innan mamsen kommer och ska vara barnvakt ikväll. Ska jobba på julrock med fritiden och P jobbar natt.
Vet inte varför jag alltid vill ha det så kliniskt rent helst när jag får mamma på besök, kanske vill visa att jag kan ha det rent och inte bara ett fullständigt kaos som jag nästan alltid hade i mitt rum när jag bodde hemma:-)

I onsdags var vi och fikade med Sara och Alexander, det är så roligt nu när kidsen är medvetna om varandra.
Gumman låter så roligt och blir så glad när hon träffar kompisar.
En mindre rolig grej hände inne på Apoteket, hennes vagnmobil släppte och piskade henne i ansiktet..tur i oturen så skrapades huden upp vid tinningen, tur att gummisnodden inte träffade ögat. Uscha vad jag mådde dåligt när hon blev så ledsen och otäckt var det att se blod. Hon blev ordentligt omplåstrad av en snäll dam på apoteket.
Den som har fått men efter händelsen är jag..gumman hade glömt det så fort jag plockade upp henne ur vagnen.
Vår lilla älskade tjej som har blivit så stor, tiden går så himla fort hon är snart ett halvår. Dags att skaffa ett syskon;-)

När vi var i Åre såg jag ett så fint detaljrikt hus, har en ide om att göra några liknande detaljer på vårt hus om det kommer att funka. Vill att huset ska få en personlig prägel, tycker att det är lite tråkigt så som det ser ut på ritningen just nu.
Ska lägga ut bilder på Årehuset så ni får se hur det ser ut.
Vi ska ha synliga taknockar i vårt sovrum hoppas att kunna ha det på hela takvåningen..har så mycket ideer just nu, hälften kommer nog inte att funka:-)




1 kommentar:

  1. Skönt å se att det finns fler än jag som sitter i "syskon" tankar ibland.. ;) Man vad ska man göra när dom växer så snabbt dom små liven :)

    SvaraRadera