torsdag 24 januari 2013

Inspiration


Här är några av mina inspirationsbilder för huset och trädgården.
Jag har två saker som jag skulle vilja ändra på själva huset...det är att ta sätta ett till fönster ut mot vår altan och sätta dubbeldörrar ut till altanen istället för att ha enkeldörr som vi har idag.
Det andra är att göra takkupor på framsida tak så Edieh får ett riktigt fönster i sitt rum inte bara det runda fönstret som är ut mot  trappen, Marion skulle också få ett extra fönster.
Var ju inte riktigt med kan man säga när vi byggde huset ;-) Tips till gravida..bygg inte hus om du inte redan har kollat upp husritningen innan..
Trädgården vill jag ha mysig och lummig inte sådär "hård" och strikt som många nybyggen har.
Var så mycket underbara blommor i Thailand som jag önskade att jag kunnat ta hem och plantera.
En mysig plats där vi kan ha en murad grill vore ju inte heller helt fel, tur att brorsan och pappa är hejjare på att mura.

Så nu är det bara dags för mig att vinna mycket pengar och få väldigt gröna fingrar så jag lyckas att överleva alla svåra blommor/lökar jag planerar på att inhandla så fort snön börjar att smälta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar