fredag 2 juli 2010

Den berömda "proppen" har gått...

Drömde att jag hade ont i magen och vaknade av sammandragningar vid 05.30 När jag skulle kliva ur sängen så var magen stenhård så jag tog mig knappt upp..väl uppe så kände jag att något började att rinna..Ringde P som var på jobbet, tur att han slutade 06..skönt att ha honom hemma, vill inte vara själv.
Måste ha fått en knäpp för jag ställde mig i duschen och rakade bena, man kan ju inte komma till förlossningen med orakade ben;-)
Så nu sitter jag här och väntar på Ralph å det kan ju ta en vecka:-)

7 kommentarer:

  1. ha ha ha, du är precis som min kompis A. När hon hade värkar ställde hon sig och rakade benen för att vara fin till förlossningen. Nya underkläder hade hon också köpt, som att hon fick ha dem på ;-)
    Lycka till! Kram

    SvaraRadera
  2. Haha låter väldigt likt mig det, har åxå köpt nya underkläder:-)
    Vad knäpp man är:-) Hör av mig!

    Kraam

    SvaraRadera
  3. Åh nu längtar jag så jag får ont i magen! S P Ä N N A N D E :)

    SvaraRadera
  4. Men då är det näääära:) spännande...Min "propp" gick på morgonen och på kvällen föddes Lea:)

    SvaraRadera
  5. Maria det känns som något är på g snart men jag vet ju inte hur det ska kännas när det riktigt är på g:-)
    Skulle vara väldigt underbart om det är nära, men lite läskigt också

    SvaraRadera
  6. Ja theres tänk att för var sammandragning är du ett steg närmre :D

    Hoppas du slipper gå över och att liten snygg ralph kommer snart :)

    SvaraRadera
  7. Åhhh va spännande. Vi fick aldrig veta hur lång tid det tog eftersom Cleo kom en vecka tidigt, planerat. Proppen gick någon vecka innan men helt utan värkar/sammandragningar så det låter ju verkligen som om något är på G:)Hoppas verkligen att ni uppdaterar oss via mobilen, sms KRÄVES så fort Ralphen tittar ut. Gärna samtidigt som han glider ut kan du hälsa Peter;) Pöss och Kram

    SvaraRadera