söndag 8 maj 2011

Veckan


har gått i mycket tankar om huset/husbygget.
I onsdags var vi upp till Mårtensro för att få lite inspiration på färg/fönster till huset..Jag tycker att Nordljushuset är så himla fint
svart med vita knutar..Men svart är nog väldigt svårt att hålla snyggt i längden..Så nu har vi kommit överens om ett vitt hus. Det låter så lätt när man säger vi tar ett vitt hus..men när man står i färgbutiken är det ju fler än vad man tror att välja på. Det vi lärde oss i ons var att utgå efter ytterdörrens färg. Vi har även på dörren bestämt att den ska vara vit. Groventre dörren däremot ska vi ha i färg, vilken färg det blir vet vi inte än.
En sådan här dörr var vi säkra länge på att vi ville ha
men så hittade vi den här dörren som det nog blir..
fast vit och nr 4.
Efter en prommis i Mårtensro åkte vi till Eon Arena och åt lunch
Tur att jag inte jobbar någonstans i närheten av Arenan för då skulle jag vara flodhästtjock, himla god lunchbuffe vill jag lova.
Blev en sväng ut på byggvaruhusen efter det och kika runt lite.
Den här väggen var det första jag såg när jag kom in genom dörrarna på XL bygg..jag som älskar Pip. Kolla in den här sidan om ni inte redan har gjort det http://www.pipstudio.com/
Jag har lite ideer om vart jag ska sätta några färgstarka tapeter men berättar mera om det senare. Blir mest vitt i huset men i några delar mera färgstarkt:-)

Kvällskvisten var vi hemma och myste.
I fredags träffade vi Robban och resten av Granell Bergström och pratade hus. Blev en väldigt bra träff då vi fick höra att vår ide om toafönstret på övervåningen var möjlig.
Efter träffen blev vi kvar i Njurunda hela dagen och käkade middag med päronaIdag åkte vi ut till Ikea för att kolla in köket vi är sugna på då ramlade vi in på barnkalas, Ikea firade 5 års jubileum
gumman tyckte det var jätteroligt med alla barn som var där och lyssna på Smultron och sång.
Mindre roligt tyckte hon det var när vi satt och skissade på köket, kröp omkring och charmade besökare istället



Köket blir så himla fint men naturligtvis ska jag alltid krångla till det...vill så gärna ha ett Smegkylskåp
Det blir lite krångligare att få till på ritningen..om det ens får plats. Vet inte hur många år jag har suktat efter ett sådant kylskåp.

Innan vi for hem svängde vi förbi en arbetskompis till mig som har öppnat en liten inredningsbutik som jag ska hjälpa till att arbeta i.
Såå himla fina saker, ska berätta lite mera detaljerat om butiken imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar