tisdag 26 juni 2012

Den jäkla

vardagsstressen håller på att göra mig tookig rent ut sagt..Hur gör alla lugna sansade mammor som strosar lugnt och skönt på stan eller Birsta?
Såhär såg min dag ut idag
Lämna Marion på förskolan, skynda mig att göra mig i ordning för att åka in till stan för att skriva på papper  ( väldigt märklig grej ) om att Peter är Ediehs pappa.
En snabbis på stan efter det  för att köpa köksvåg innan jag måste ta busen hem för att hämta Marion på förskolan...naturligtvis träffar jag på en massa kompisar som jag inte träffat på evigheter/år ...( superkul förståss att träffas ) eftersom jag är uppe i varv så känns det som jag mest står och yrar med dom jag träffar...skyndar mig på Åhlens som är mitt mål för vågen, naturligtvis så har den inte kommit in i butik ännu....skyndar mig ner mot navet, ser några gamla jobbarkompisar gåendes med barnvagnar skyndar mig att slinka ner på en mindre gata så jag ska slippa stanna och och surra som jag inte har tid med...När jag slår ner min tjocka stjärt på bussen så börjar Edieh gnälla som slutar med att hon tokgrinar efter mat...HJÄLP...har förresten glömt att skriva att under dagen har jag även hunnit amma mellan allt jag skrivit.
När jag kommer av bussen är jag så stressad över att Edieh är så ledsen så jag sätter mig i ett dike i backen som går upp mot Hemmanet och ammar...när jag ammat klart halvspringer jag till förskolan för att komma i tid till en sovandes Marion .

Det kan väl inte bara vara jag som har ett så livligt barn så jag måste hinna  med det mesta på dessa 15 timmar i veckan man har för dom äldre syskonen?
Måttligt less blev jag idag när jag hörde att dessa 15 timmar ska läggas ut som tre timmar varje dag till hösten...så istället för att Marion går 08.45-13.45 tis-tor  så blir det 8.15-11.15....öhhh hur ska jag hinna något på dom timmarna?
Nu låter jag säkert som världens sämsta mamma, såklart att jag inte hittar på saker Marion tycker är roligt som tex att åka och bada medans hon är på förskolan.
Klart att hon ska få följa med på allt skoj men som tex att gå på bvc med Edieh är i princip omöjligt att ta med Marion om inte P är med...antingen har hon lyckats riva stället eller hunnit till en annan del av byggnaden innan vi hunnit mäta och väga lillasyster.

Inte är jag en bitter surkärring heller:-) Älskar verkligen min familj obeskrivligt mycket.
Lägger in några fina bilder på fina familjen från vår underbara avslappnade semester i Norrfällsviken som gjorde mamma Therese så himla gott:-)
Hoppas  med tiden kunna gå sådär lugnt strosandes på stan med håret flygandes i vinden och se sådär fräsch ut som alla mammor jag ser på stan


2 kommentarer:

  1. Förstår precis vad du menar!! Så är det säkert för de flesta med två el fler barn. Fast vissa vill ge sken att det går så himla bra o smidigt. Men det är hektiskt när man väl åker iväg, barn är oförutsägbara och annat kan komma ivägen. Man vill vara artig o utbyta några ord med de man möter men oftast hinner man inte. Sånt får de respektera. Jag tyckte det blev bättre med tiden, under amningstiden är det ju så mycket som blir begränsat. Fast mitt mål är väl fortfarande som du skrev ovan, att kunna strosa på stada, snygg fräsch o pigg ;) Ta hand om dig! Ps vad trist att de byter till 3 timmar/dag. Tycker det är mkt sämre så, barnen hinner inte heller vara med på vissa aktiviteter och som förälder blir det stressigt att varje dag passa en tid. :(

    SvaraRadera
  2. Nu blir jag arg! Fråga pedagogerna hur de, ur barnets synvinkel och ur ett pedagogiskt perspektiv, kan motivera att barnen ska gå tre tinnar om dagen! Jag är i Tyskland nu men ringer dig när jag är hemma, så kan jag hjälpa dig formulera ett tal;-) Flr marions skull (eller något annat barn med föräldraledig förälder) ser jag ingen fördel med det!!!

    Puss på dig, du är världens bästa mamma Marion och Edith kan få!

    SvaraRadera