onsdag 10 oktober 2012

Tjejkväll hos Colorama

Igår var jag, Terese och hennes mamma på tjejkväll himla trevligt
Jon Eliasson var där och höll ett föredrag/trendanalys, verkar vara en riktigt trevlig kille :-)

Jag har länge varit förtjust i en av Borås tapeters Lilleby tapet med fågelholkar.
Tänkte den till Ediehs rum, men så började jag att fundera på att strunta i att  ta en barntapet till hennes rum och köra på något riktigt tjejigt istället.
Men igår när vi var på Colorama hade dom tapetserat Lilleby tapeten och brutit av med en prickig tapet i samma färg nyanser, så himla fint.
Så den får det nog bli om P går med på alla mina femtielva ideer :-)

Å inte nog med att jag återupptog min förälskelse i Lilleby så föll jag pladask för ännu en tapet från Borås taper ur Wallpapers By Scandinavian designers.
Bilden gör verkligen inte tapeten rättvis, den är så grymt fin.
Skulle vilja tapetsera den på vår lilla vägg som man ser direkt när man går in i mitt och P:s sovrum.

Ska bli skönt att få en slutbesiktning gjord nästa vecka på huset så vi kan dra igång lite projekt.
Idag blev jag  ännu mera inspirerad av att göra alla mina ideer  när jag och två till mammor här på gatan var till en tredje mamma på fika besök.
Ett otroligt fint genom tänkt hem, Ida har verkligen lyckats med den röda tråden Jon pratade om igår :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar