måndag 23 augusti 2010

Vecka 33

Måndag var jag, gumman och Bergqvist hem till Alex och åt goo sushi . Hur gott som helst:-) Alex och Johans kök har blivit jättefint, nu håller vi tummarna på att fläkten blir uppmonterad den här veckan;-)

Tisdag hade jag och Alex planerat in ett Birsta besök för Alex skulle köpa skruv...Skruven fanns inte så det blev inget shoppat för Alex förutom en påse swedish fish..däremot jag som inte skulle shoppa..shoppade både för mig och Alex..Vilken tur att vi köpte Brion, fick plats med allt i vagnen:-) Det var en full Ikeakasse, en pall och ett paraply..fanns plats över efter det om jag hade velat shoppa mer;-)
Gumman var inte så nöjd över att åka ut till Birsta hon började att gnälla när vi skulle äta inne på Ikea, tror aldrig att jag har ätit köttbullar så fort någonsin.
Lyckades få henne att somna och vandrade vidare över till Birsta...vi hann kanske vara där inne ca 20 min innan hon började att gnälla. Var bara att sätta sig och amma igen, efter det var klockan så mycket så vi ringde efter P som hämtade oss.

Onsdag tog jag en prommis upp till Linda, var jätteroligt att ses. Vi har inte träffats på jättelänge och hon fick träffa gumman för första gången. Linda har fått till det superfint hemma med en massa gamla möbler i den lantliga stilen som jag vill ha i vårat hus.
Tiden gick tokigt fort, var hos henne strax före 12 och var inte hemma förren efter 20.
Gumman fick jättefina kläder som låg i en fin påse som passade mig bra tyckte Linda:-) Jag med min skomani:-) Påsen ska få en hedersplats i min walk in closet:-)
Fick också världens finaste jättestora bukett, kortet gör den inte rättvis

Torsdag var mamma här och åt middag, naturligtvis hade hon med sig presenter även den här gången..mamma är alldeles för snäll. Jag fick en bröstpump från Mam, precis en sånn som jag ville ha men har varit lite för snål att köpa..Gumman fick en jättefin gossefilt från Teddykompaniet i Båstad, gumman är lika bortskämd som sin mamma.

Fredag tog jag och Alex en långprommis över hela stan, har inte tänk förut på att Södermalmsbackarna är VÄLDIGT jobbiga. Jag hann också göra av med lite pengar även denna dag..köpte en ny telefon xperia x10 mini, extra glad blev jag när Johan sa att han skulle fixa ett vitt skal åt mig:-)
Min förra mobil var helt slut, hade inget ljud på den så jag hörde aldrig när det ringde.

Lördag var det SCA dagen på Merlo slott, jättemysigt hade dom ordnat det. Gumman kommer nog att älska den dagen när hon blir lite äldre, nu sov hon sig igenom sin första gång. Man riktigt såg hur det lyste i ögona på alla barn som var där. Mina ögon lyste nog lika mycket när jag insåg att jag fick äta hur många korvar jag ville helt gratis:-) Tur att det var min ätardag.
Efter det hann vi med en sväng till Selånger, mest gick vi dit för att köpa ett tennarmband åt gumman. Sen var det bara att skynda sig hem för att göra mig i ordning inför Lottas mysiga kräftskiva. Var som vanligt jätteroligt att träffa brudarna. Blev en lugn kväll för mig, var hemma strax efter 12. Inte många timmar jag var borta från mina älsklingar men som jag saknade dom. Undra om dom saknade mig lika mycket..P passade på att spela tvspel och gumman däckade med pizza, chips och tvspeldosa i sängen;-)

Söndag jobbade jag på musikcafe, så himla roligt. När jag stod där och tittade på alla härliga människor som satt och fikade så kände jag att det är det här jag vill jobba med på heltid.
Måste ta mig en funderare..














2 kommentarer:

  1. Hon är lika söt som Tobias i sin blåabarnvagn, (på det första kortet.)
    Jag hoppas ni har det bra och att jag snart kan få klämma lite på liten Marion.
    Marie och Palle

    SvaraRadera
  2. Hej Marie!
    Vi har det jättebra, klart att du ska få klämma på gumman:-)
    Hoppas att allt är bra med er också

    SvaraRadera