torsdag 1 december 2011

Mindre bra dag idag

vaknade med sprängande huvudvärk och ville bara sova vidare men Marion hade tid på Bvc så det var bara att kliva upp.
När vi väl var på Bvc visade det sig att vi inte skulle vara där förrens 12 jan..som tur var fick vi göra läkarbesöket ändå. Jag måste ha slängt om siffrorna på kallelsen.
Vi tog en långprommis och gumman fick springa runt i vängåvan och kolla in i alla tomtehusen som hon gillar jättemycket.
När vi varit på stan ett tag fick jag ett sådant sug efter ett donken mål, jag som ytterst sällan äter på donken.
Idag var donken riktigt gott med extra gurka på big macen.
Både jag och P brukar vara noga med vad Marion äter men den senaste tiden har gumman varit jättedålig på att äta och tappat många kg på sin lilla kropp så då tyckte jag att det lilla av en hamburgare hon fick i sig bara skulle göra sig bra i hennes mage.
När vi nästan ätit klart och gumman satt och mumsade på äppelklyftor sprakade det till rejält i hennes blöja...samma veva kommer min bästa kompis Linda in på donken lika välklädd och fräsch som vanligt.. där står jag så ofräsch man kan vara med lightmigrän, gravidtjock, en stor utväxt av råttfärgat hår och en geggig unge under armen som har bajs till nacken.
Precis just då kändes mitt liv väldigt oglammigt och jag tyckte faktiskt synd om mig själv för ett litet ögonblick.
Det som fick mig på hyfsat humör igen var när P skickade ett sms och påminde mig om att boka klipp och färgtid hos bästa Elin på Storgatan 11. P behövde inte gå på jobbmöte på måndag så jag kunde boka den enda tiden Elin hade på väldigt länge, tänk vad lite som behövs för att göra en sliten småbarnsmorsa glad;-)
Dessutom fick jag världens finaste blombukett av P när han kom hem så det kanske inte var en sådan hemsk dag egentligen:-)
Önskar bara att den hemska graviditets migränen kunde sluta att dyka upp, den tar så mycket energi som jag gärna skulle vilja lägga på roligare saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar