onsdag 30 november 2011

Villa Hussborg

var P:s överrasknings destination i lördags.
( Hussborgs hustomte kom med på bild som är lånad från Dagbladet )
Dagen började riktigt bra när vi lämnade av gumman hos pärona och P hittade mina Gucci örhängen under gummans bilbarnstol.
Som jag har letat örhängena och varit superledsen över att dom varit spårlöst borta.
Örhängena måste ha trillat ur min väska på något konstigt sätt och hamnat under stolens fäste.
Supernöjd över detta åkte vi ut till Birsta och beställde möblemanget till tvättstugan.
När vi skulle fara mot destination Villa Hussborg såg vi att det låg en bugga bygel mitt i vägen fråga inte hur vi hann se det för det fattar inte jag heller.
Vi stannade och plockade upp bygeln då det kändes himla dumt att den låg där då vi inte visste vart vi skulle lämna bygeln fick den hänga med oss upp till Ånge.
P blev jätteglad när han fick reda på vart vi skulle och ännu gladare blev vi båda när vi kom dit och såg hur mysigt det var.
Vi hann checka in på rummet och vila innan det var dags att hugga in på det supergoda julbordet, proppmätt var bara förnamnet när vi var färdiga.
Efter middagen var det live julmusik i en av alla fina rum på gården.
När vi väl kom i säng och skulle sova såg vi att det snöade stora lovika vantar som P kallar det:-)
Kvällen/natten kunde inte ha slutat bättre.
Frukost och promenix hann vi med innan vi åkte till Birsta och köpte en pulka till gumman, vi ville bara skynda oss för att hämta henne gå ut i snön och se hennes reaktion.
Gumman älskar pulkan och satt i den under hela julskyltningen på stan senare på kvällen.
En superlyckad helg i kort version:-)

Nu till bugga bygeln..i måndags när jag satt och kollade lite bloggar så hamnade jag på http://lifestyleblogs.se/malin
Malin och Prinsessans blogg och läste att Malin råkat lägga deras bugga bygel på biltaket...Vi hade inte hunnit lämna in den hos polisen så igår var P och lämnade igen bygeln.
Så lördagen var inte bara en turdag för mig;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar