tisdag 3 november 2009

Jag är gravid


Min mens kom inte förra tisdagen..konstigt tyckte jag då eftersom den aldrig är sen..Ons kom men ingen mens..Gick och köpte ett test på Apoteket,var inte ett dugg nervös som jag trodde att jag skulle vara.
Någon som däremot var jättenervös och nyfiken var Peter,min sambo. Han sa att om vi gjorde testet var vi tvungna att åka på Sjukhus apoteket (det enda som var öppet då på kvällen) och köpa ett till test eftersom 1 test inte räknades..hahah snacka om nervös:-)
Var ingen tvekan om att testet var positivt ett tydligt +
Vi blev jätteglada men man fattar det inte riktigt. Jag lilla Therese ska bli mamma så overkligt.Overkligt underbart,spännande,roligt
Idag är lillfisen 5 veckor och en dag,lika litet som ett riskorn
För tidigt att berätta för någon än,men två kompisar har jag sagt det till..Ulrika som jag jobbar med som också ska ha barn.En jättemysig tjej som jag har kommit nära,känns bra att hon vet ifall att det skulle hända något.
Sedan har vi världens bästa Alex som jag jobbade med på Trygg Hansa som jag har lovat sedan länge att berätta för så fort jag blir gravid.
Fort gick det att bli gravid,trodde det skulle ta minst 1 år,hann ha 1 mens efter att jag slutade med P-piller.
På lör ska vi på 30-årsfest,får se hur jag lyckas och inte visa att mitt vin är alkoholfritt..har några ideer..
Har fått tag på en jätteduktig tjej som ska fixa mitt hår och smink http://blogg.daredesign.se/#home Linda 30-åringen ska ha Glamour tema på festen,känner mig inte ett dugg glamourös..brösten känns som 10 kg meloner och jag känner mig svullen.Då kan det kännas lyxigt och skönt att ett proffs hjälper mig:-)
Har köpt klänning och skor på Nelly.se Gjorde fynd där,blev 477kr för hela kittet..nu ska jag bara få Peters medgivande att hår och sminkningen kommer att kosta ca 800....kan bli svårt..
Nu kom Peter hem från träningen och undrar varför hans rakhyvel låg i duschen..jo den lånade jag imorse när jag skulle raka mig under armarna..inte så populärt tror jag hihi;-)

1 kommentar: