måndag 22 februari 2010

Tillbaks i verkligheten och -graderna

Igårkväll så kom vi hem till ett kallt Sundsvall, hade gärna varit borta 1 vecka till.. Har haft en underbar semester men tänkte göra ett inlägg ikväll tillsammans med Peter om allt vi har gjort.

Är i vecka 20 nu och lill-Ralph är ca 19 cm lång från hjässa till rumpa och lägger stadigt på sig i vikt.
Fram till vecka 20 är alla barn ungefär lika stora, sedan ökar skillnaderna.
Det växer ut lanugohår på huvudet. Lanugohår är små, tunna, bleka hår utan pigmentering eller med mycket sparsam pigmentering. Stråna är ofta bara någon millimeter långa. Öronen flyttar fram till sidorna av ansiktet.
Igårkväll sparkades det väldigt mycket i min mage när jag låg i sängen, Peter försökte att känna med handen men sparkarna är fortfarande så svaga så det känns inte utanpå.
Magen har vuxit bra mycket på dom 2 veckor vi har varit borta, men det kan ju bero på att jag har mått så bra och haft en väldans matlust:-)
Blev verkligen tillbakaslängd i verkligheten när jag kollade in dagens lunch på jobbet....blir nog en sallad med Ulrika på take awayen..

Är det någon som vet vart jag kan hitta en oval barnsäng? Skulle vilja ha en oval, verkar som Ikea har slutat att sålt sin.
Nu när vi kommit hem från semestern är det dags att börja fundera på alla barnsaker vi behöver och kolla upp vad vi vill ha..Man tror inte att det är så mycket saker, men det blir nog en hel del som man inte har tänkt på.
Är det någon som har något att sälja så hojta mer än gärna till.

10 kommentarer:

  1. tror det finns hos babyproffsen, de hade när jag väntade simon Kram

    SvaraRadera
  2. överallt finns ovala, babyproffsen, barnens hus etc.

    SvaraRadera
  3. Tack för tipsen:-) Är ju lite blåbär på alla såna saker just nu:-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Skönt att ha dig tillbaka igen! =) Tyvärr blir det nog sallad hela veckan...

    SvaraRadera
  5. Tur att jag har dig på jobbet:-)
    Jaa jag röstar åxå på sallad veckan ut...

    SvaraRadera
  6. Sånadär småskor ska morsan oxå göra...SÅ SÖTA! Hon har gjort ett par skridskor redan...så jädra tuffa :)

    Ovala sängen finns ej längre...finns några ex på blocket, men mest söderöver. Fanns en i härnösand för ett tag sen, ful färg...men man kan ju måla.

    Jag var inställd på oval, men har ångrat mig nu.

    Kram o välkommen hem Johanna

    SvaraRadera
  7. dom e dyra på babyproffsen...men du kan ändra strlk på den /Johanna

    SvaraRadera
  8. åhh va coolt med skridskor:-) Det skulle jag åxå vilja ha, antar att dom ska matcha timråtröjan:-)

    Ska kolla på blocket och se om den finns kvar i Härnösand, vill inte köpa en som är allt för dyr...kanske ändrar mig jag åxå.
    Tack för tipset

    Skulle vara roligt att ses snart
    Kraam

    Kraam

    SvaraRadera
  9. Vi kanske ses den 13e då :)

    Nej jag har ingen aning om vad det är för liten en som ligger där inne. Kram

    SvaraRadera
  10. Ja vi ses den 13:-)

    Visst är det ganska spännande å inte veta, jag är så säker på att det är en tjej...hyfsat förvånad jag skulle bli om det kommer ut en liten med snopp:-)

    Kraam

    SvaraRadera