tisdag 2 februari 2010

Vecka 18

Ralph är nu dubbelt så stor som förra månaden, men han/hon väger fortfarande bara cirka 150-225 gram.
Bröstkorgen rör på sig vid andning, men lungorna fylls av fostervatten istället för luft.
Bebben har utvecklat sin hörsel så den kan ligga å lyssna på mitt hjärta, kanske hör Ralph när pappa Peter ligger och pratar med magen på kvällarna innan vi ska sova:-)
Ralph har definitivt hört och lovat mig att han/hon ska suga musten ur mig när han/hon ploppar ut så mamma Therese kan ha alla sina fina kläder hon inte har kunnat haft på flera år..;-)

På tor kl 9 ska vi på ultraljud.
Ultraljudet görs för att bedöma fostrets tillväxt och utveckling, titta efter möjliga problem, undersöka moderkakan och navelsträngen och bedöma om förlossningsdatumet är korrekt. Under denna undersökning kan man ofta se sin bebis sparka, böja sig, sträcka på sig, rulla runt och till och med kanske se att den suger på tummen.
Jag är otroligt nervös och spänd inför tor, är så rädd att något ska vara fel på bebisen. Samtidigt som jag längtar jättemycket och vill så gärna se vår lilla älskling.

I eftermiddag så ska jag iväg på Birsta med mamsen och försöka att hitta en fin bikini inför resan.
Fattar inte att det bara är 2 jobbdagar kvar innan vi åker, ska bli så underbart med palmer, turkost vatten och sol med mina 2 favoriter:-)


5 kommentarer:

  1. Åh va spännande med UL. Hör gärna av dig efteråt om du hinner, annars Ha en jättehärlig resa och ladda batterierna!
    Kram

    SvaraRadera
  2. jag vill också ha turkost vatten och palmer...skitunge...

    SvaraRadera
  3. Ja jättespännande och nervöst:-) Slår en pling på tor. Kraam

    Har ju erbjudit att du får följa med i resväskan Ulrika;-)

    SvaraRadera
  4. Gu va härligt.. Är inte ett dugg avis! ;)
    När kommer du hem igen? Vi få ta och planera in en fika då iaf! Kram

    SvaraRadera
  5. Ja det ska bli underbart:-) Vi kommer hem den 21 så efter det tycker jag vi bokar in en låångfika.
    Kraam

    SvaraRadera