torsdag 25 februari 2010

25 spenderardagen....

















Trodde aldrig att den här dagen skulle ta slut..Var så himla trött på jobbet, hade nog varit bra om Peter och jag tagit ledigt i mån också. Hade varit skönt att få sova ut och varit riktigt utvilad innan första dagen på jobbet.
Ikväll är Peter ute med jobbet så inlägget om vår resa blir inte idag heller.
Efter jobbet tog jag en sväng på stan, hittade en fin tröja på H&M och jeansleggings på Åhlens som jag investerade i.
Var in på Face och köpte vitamin till mina ögonfransar som bara går av hela tiden. Köpte lite av Smashboxs nya sommarkollektion på Kicks, när Peter läser det här kommer han att bli matt på mig...hihi..han tycker nog att jag köpte tillräckligt med smink i USA:-)
Men det var så fina färger och kommer att vara så fint både nu och till sommaren då man har lite färg.
Vill känna mig fin i sminket och håret när kroppen känns tung och klumpig.

Har suttit och kollat på barnvagnar idag HJÄLP!! Kan någon berätta för mig vilken som är bäst och inte kostar en förmögenhet. Alla åsikter är välkomna. Det är mycket svårare än vad jag trodde att det skulle bli att hitta en vagn som har allt man behöver.
Det enda jag vet säkert är att jag vill ha en liten smidig svart vagn 3 i 1.

5 kommentarer:

  1. Här kommer en lång utläggning från en som gillar vagnar;) Buggan är ju klart smidigast. Liggdelen (bebisdelen) är supermysig medan sittdelen inte är så mysig och ombonad. Får man dessutom ett stort barn blir sittdelen snabbt liten (Cleo är ju mini men satt med vinterkläder ganska trångt redan nu...). Den är ju dock avsevärt lättast och smidigast i tex trånga affärer. De svängbara framhjulen som vi älskade i början var till stort problem när vintern kom, och även med vinterhjulen på som funkade förra vintern klarade vagnen inte av den här vintern här nere i märsta. Kan ju tänka mig att era vintrar kommer att vara så oftare och då blir det TUNGT och inte alls kul! Vi bytte till Emmaljunga citycross som inte väger speciellt mycket mer än buggan. Man kan välja om man vill ha separat liggdel eller mjuklift samt att det, precis som till buggan, finns bilstolsadapter. Den är klart mer prisvärd också. Mitt enda tips är att känna på vikten, en tung vagn är pest, speciellt för oss små tjejer;) Likaså är bredden viktig tycker jag, vissa vagnar som vänner haft kommer inte ens in genom vissa dörrar, INTE roligt... Vet att Johanna och Per har en crescent som är superfin och billig var den, finns i svart också. Den är kanske lite tung men väl värd att titta på. Känn på vikten dock. Åk till Barnens hus och provkör, LYFT vagnen för att känna på vikten, ändra liggdel till sittdel och allt man ska kunna göra för att hitta "ER" vagn.

    Hoppas vi kan ses snart... Kram i massor

    SvaraRadera
  2. Hej hej :) en till som gillar vagnar här ;)
    Jag har alltid gillat emmaljungas vagnar.
    de känns smidigare o inte lika breda som brios. Men har inte mätt...
    som ovan, citycross är en bra vagn!
    Du måste även tänka på om du vill ha en vagn med både ligg del och sittdel eller om de funkar med en sittdel/vagn med lift i. Det hade vi till zack. då vi bodde i lägenhet va de supersmidigt att bara lyfta ur liften så kunde han sova vidare i den. Och vagnen stod kvar i trappen. Nu har vi en vagn med liggdel, som vi sen byter till sittdel. Vilket funkar nu när vi bor i hus o inte ha några trappor att dra vagnen upp för.
    Buggan känns liten precis som ovan skriver. Sen kanske onödigt dyr...? ok snygg o säkert smidig... men jag skulle ändå inte välja den.
    Teutonias vagnar känns oxå rätt smidiga! rätt stumma o det gillar jag. Jag vill inte ha en "svajig" vagn. De ser rätt hårda men stilrena ut o de gillar jag. Fast jag gillar ändå bäst emmaljungas.

    och ett litet tips då ni väljer bilstol. Välj BRITAX ! ej ACTA. Den första stolen spelar ingen roll. Men nästa! acta kan man bara ha bakåtvänd till 18 kg. i baksäte, fram går det till 25 kg. Vi kunde inte ha vår stol fram så den blev ju urvuxen för tidigt så de va bara till att köpa ny stol det. Hade vi däremot valt en britax så hade vi kunnat ha den till 25 kg även bak. Tänk på det när det är dags att byta stol !

    lycka till i djungeln ;)

    SvaraRadera
  3. Hej bejbs!!

    Tack för era tips, verkligen en djungel när det gäller alla barnsaker:-) Det är så roligt när ni skriver långa och bra inlägg, älskar dom inläggen:-)
    Ska kolla på tipsen som ni har skrivit om, har också fått tips på Urban Djungle. Den är ju en av de dyrare vagnarna, men ska vara väldigt smidig och bra.
    Vi ska in på Toddler nu i veckan och jämföra och testköra, sen blir det barnens hus och babyproffsen.

    Vi ses ju snart Jessi på Andreas partaj, inhandlade en klänning igår som jag ska ha på mig då:-)
    Vi har också inhandlat en present i USA till honom:-)

    Massor av kramar till er!!

    SvaraRadera
  4. Tess: Nu är ju jag inget fan av trehjulingar så jag kanske inte ska säga något MEN tänk på att en trehjuling alltid blir mycket bredare eftersom den måste kompensera för det fjärde hjulet. Dessuom mer ostabila än fyrhjulingar OCH sist men inte minst, en urban kan du inte ha barnet mot dig i sittdelen. Cleo är ju 21 månader och vi har henne fortfarande emot oss t.ex. när det blåser mycket, snöar/regnar eller när hon sover. Ett stort minus! Tar du bort liggdelen när barnet är 6 månader måste du alltså, i en urban, ha barnet ifrån dig.. Bara en till tanke:)

    Jag längtar så till festen så vi får träffas. Sweet att få höra lite mer om resan och allt. Puss och Kram på dig och hälsa din fina karl

    SvaraRadera
  5. Vad bra Jessi att du berättade om att bebben sitter med ryggen mot mig i sittdelen, det gillar jag inte:-(
    Då går nog den vagnen bort pga det..
    Kommer verkligen ta tid innan vi hittar en vagn känner jag..Är nog bra om vi börjar kolla så snabbt som möjligt så vi har låång tid på oss att tänka.

    Ja jag längtar också jättemycket till festen, ska bli så roligt:-) Känns som det har gått föör lång tid sen sist vi sågs.
    Vet att Peter också ser fram emot den jättemycket.

    Hälsa finfamiljen du också!
    Puss och kraam

    SvaraRadera