måndag 19 april 2010

Älskar mjukisbyxor

Tips på sköna mjukisbyxor är de här från PolarnoPyret, har jämt på mig dom! Love It! Står som pyjamasbyxor på nätet men strunt samma:-)
Idag är jag i vecka 28 + 2 dagar, Ralph kickar fortfarande som en galning.
Väger ca 1 kg och är ca 38 cm från topp till tå. Tycker alla siffror är olika om man läser på olika sidor, men det beror nog på att bebisen växer i sin egen takt.
Ungefär vid den här tiden kan Raffe öppna ögonen och vrida på huvudet. Forskning har visat att om man lyser med en stark lampa på mammans mage så rör sig bebben mot eller bort från ljuset.Underhudsfettet bildas och fingernaglarna växer. Håret på huvudet har vuxit och Raffe har fått ögonbryn och ögonfransar.
Imorgon komme den stora domen...hur mycket jag har gått upp...ska bli kul att se:-) Bara brösten har väl gått upp några kg:-)
Ska prata med barnmorskan då om min stora förlossnings skräck och boka in tid på Aurorakliniken, kan nog vara bra för mig som verkligen är livrädd.

4 kommentarer:

  1. VAd är det du är rädd för?? smärtan? spricka? vad??
    jag kan bara säga att det är en UNDERBAR stund att få gå igenom ! ok, smärtan är eller var inge kul när kajsa kom MEN den är glömd! Direkt efter sa jag Aldrig mer men redan efter ett par veckor har man glömt ;)
    kan bara säga att det är något fantastiskt man får uppleva och jag skulle gärna göra det igen! men nä, det kommer jag nog inte få göra. Så nöjd så med våra två :)

    Hoppas någon kan hjälpa dig igenom skräcken. För det är verkligen något underbart fantastiskt att få vara med om. DU KOMMER ATT KLARA DET !!

    SvaraRadera
  2. =) kul att du lagt till oss i din blogg lista :)

    SvaraRadera
  3. Rädd för smärtan, blir alldeles svimfärdig bara jag tänker på den...Tror att det beror på att jag har sådana hemska minnen av mensvärkar då jag har svimmat och legat däckad i flera dagar..Men samtidigt är det något jag vill vara med om för jag vill veta hur det är och uppleva det själv. Få känna känslan när bebben är född och bara få mysa med den och Peter, det vill jag för allt i världen inte gå miste om.
    Jag ska nog klara det:-)
    Du har ju dina perfekta barn nu:-) Vill också ha en pojke och flicka:-)

    Självklart har jag er i min blogglista:-)

    Kram på dig finaste Jennie!

    SvaraRadera
  4. Kram på dej ! Jag vet att du kommer att fixa det! Du har ju duktiga människor runt dig som kan sitt jobb och i brevet till BB skriver ni ju såklart om din rädsla och att du svimmat av smärta förut, då vet de om det o finns vid din sida. Du/Ni fixar det ! =)

    SvaraRadera