måndag 26 april 2010

En lugn helg

Helgen började med middag på Biteline, tacobuffen. Kändes extra mysigt då Peter har jobbat nätter och jag saknat honom jättemycket.
Lördag blev en sväng ut till Birsta med pärona, var sjukt mycket folk där. Mamma och jag shoppade loss ganska bra:-) Hittade en klänning och kofta på Gina som jag fick av pärona. Blev goofika på Charm, roligt att hitta på något själv med pärona händer inte så ofta.
Jag och Peter var bjudna ut till Carina och Pelle på kvällen så istället för att köpa med oss blommor gick jag in på Kappahl och köpte en grönblommig liten klänning med små shorts/trosor till Elsa-Märta. Har länge sneglat på Kappahls Vintage Stories kollektion och passade nu på att köpa när jag hade en liten tjej att köpa till:-) Men eftersom jag är som jag är....så köpte jag faktiskt en klänning till Ralph också...En med ett stort prickigt hjärta och bakelser..kunde inte låta bli:-) Skulle också vilja ha en liten gul dress med katter på...OCH det jag köpte till Elsa-Märta:-)
Så fort Peter kom hem från jobbet åkte vi ut till det rosa huset på grillning. Är så otroligt fint område Dyket. Pelle och Carina har verkligen ett suveränt läge och jag älskar deras stora soldäck som har utsikt över sjön.
Var en jättemysig kväll och jättegod mat, var riktigt proppmätt när jag kom hem:-) Elsa-Märta var sjuk och hade feber stackarn, hoppas att hon har kryat på sig.

Söndag blev det vårmässan med Johanna, var ju som att betala 60 kr för att gå och titta på en massa reklam.
Vi gjorde en lättare manikyr för 100kr...jag hade turen att få den tjej som var lite bättre, mitt lack sitter fortfarande kvar. Johannas var avskavt när vi kom ut till bilen..
Blev en sväng ut till Birsta efter mässan, köpte tossor åt Ralph som han/hon nog inte kommer att kunna ha förren sin andra vinter. Hittade dom på halva reapriset.
Efter det däckade jag totalt, sov till att Peter kom hem.
Är verkligen jättetrött hela tiden, orkar knappt göra något alls. Har bestämt att så fort jag kommer hem från jobbet så ska jag sova middag.
Tycker egentligen inte om att sova små duttar för jag blir så tung i huvudet och vill bara fortsätta att sova. Men nu blir jag så illa tvungen för att klara av att orka jobba och sköta mitt jobb.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar