torsdag 15 april 2010

Jag är en tjock kerub som håller på att koka upp...

av värme!!!
På jobbet är det värst, känns som jag ska flyta bort. Så fort jag kommer hem så ställer jag mig i duschen och går sedan omkring i en t-shirtklänning. Varför jag svettas är:
Även om man aldrig annars svettas kan man lida väldigt av det i slutet av graviditeten. Det är på grund av att ämnesomsättningen ökat med omkring 20 % som man svettas. När den blir hög så blir man lättare varm och svettas mycket lättare än i vanliga fall. Försök att dricka mycket vatten helst två liter om dagen för att återställa vätskebalansen.

Undra hur jag kommer att känna i juni:-) Köpa ett badkar och fylla med is kanske!!

Men jag ska inte klaga, att vänta barn är det bästa jag har gjort i hela mitt liv. Tänk att jag är med om att skapa ett underverk, det är så overkligt stort!

Längtar efter dig Raffe, få pussa, krama och hålla om dig! Älskar dig och din pappa så mycket att det känns som hjärtat ska spricka!

7 kommentarer:

  1. Till att börja med så är du inte tjock du är gravid. Du är också den vackraste keruben som någonsin skådats!
    Pössipöss!

    SvaraRadera
  2. I know the feeling;) Prova att gå upp 30 kilo också så kan man snacka om att svettas... Men jag älskade varje sekund av det. Kram på er

    (Och självklart får du länka till min blogg här men den är lösenordsskyddad så ingen kommer ju in;))

    SvaraRadera
  3. Japp den vackraste keruben av dom alla:-)
    Ta det lugnt med foten nu så du inte får nån infektion, finns nog många konstiga bakterier på ditt jobb.
    Pössipöss my love!

    Jessi det ska bli kul att se på tis hur mycket jag har gått upp, har ingen aning faktiskt. Har en sorts skräck för vågar så jag väger mig aldrig hemma.
    Men alla kg är älskade:-)

    Ville ändå fråga så att det var ok:-)

    Pöss på dig!

    SvaraRadera
  4. Helloo gumman! Kan tänka mig att det är jäkligt jobbigt! =P

    Lovar att jag ringer till dig så fort jag får in en lägenhet men en liten gräsplätt ;)

    Pöss&kram

    SvaraRadera
  5. Hallååå babe!!!
    Jaa det är varmt nu;-)

    Va gullig du är, Peter och jag uppskattar det vääldigt mycket:-)

    Fika till veckan med Alex kanske?

    Pösspöss!

    SvaraRadera
  6. Jag är på!! ;) kanske kan ta en sallad då på Waynes?! ;p
    kan alla dagar utom onsdag tror jag det var! Pöss

    SvaraRadera
  7. Sallad på Waynes låter väldigt bra det:-) Kan alla dagar jag åxå utom ons.
    Vi plingas! Pöss!!

    SvaraRadera