onsdag 7 april 2010

Dagens köp från Nelly.se

Tror att den här kan bli riktigt fin i sommar med lite solbränna och bruna remsandaler:-)
Är trött idag också, kändes riktigt jobbigt att kliva upp imorse för att göra sig i ordning för en dag på jobbet..men jobba måste man ju...Börjar mer och mer att fundera på om det inte är en pojke som ligger och kickar i magen. En miniamerikansk fotbollsspelare, bebben kickar JÄTTEHÅRT!
Är i vecka 26 nu och Ralph väger ca 1 kg och är ca 36 cm lång. Ögonlock och ögonfransar är mycket väl utvecklade och är nu öppna. Om man kunde titta in i magen och titta på Ralphs ögon så skulle man kunna se färgen på ögona. Fingrarnas naglar är välutvecklade men ännu finns det inga naglar på tårna. Armar och ben får sina slutgiltiga proportioner.
Blodkärl bildas i lungorna för att förbereda dem på ett liv utanför livmodern. Blodcirkulationen är fullt fungerande och navelsträng, moderkaka fortsätter att växa för att kunna försörja Ralph. Moderkakan är nu nästan lika stor som bebben.

Igårkväll la vi bud på huset, vi la 1.500.000 kr..Det är 2 budgivare som lagt under vårat bud, förmodligen har inte ägarna av huset accepterat dom buden för dom har inte synts i budgivningen. Nu ligger vi som ledande bud..lite läskigt..Vi ska till huset ikväll för att kolla en gång till och ställa lite mera frågor som vi glömde bort att fråga första gången vi var där.


10 kommentarer:

  1. Men är inte alla bebisar blåögda då dom föds eller är det ett hittepå?

    Hur mår du annars? Jag avr till BM idag, allt bra. Hur mycket har du gått upp?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Trodde jag åxå men det behöver tydligen inte vara så??

    Mår jättebra förutom att lill-Ralph kickar så hårt nu och är vaken hela nätterna...jag sover kanske 2-3 tim per natt så jag är ganska trött..
    Vet inte hur mycket jag har gått upp, får reda på det nästa gång jag ska till BM.
    Vet du hur många kg du har gått upp?
    Skönt att allt var ok:-)

    Kraam

    SvaraRadera
  3. ja han kickar den här oxå. kommentaren min försvann? hmm

    4 kg har jag gått upp, inte mkt, så d känns bra.

    kram

    SvaraRadera
  4. oj 4kg var inte mycket:-) Tror att jag har gått upp mer...pärona tycker att jag inte alls är stor, jag känner mig som ett berg:-) Kan bero på att jag är så svullen i bena.

    Tog blodprov och hjärtljud förra veckan och allt såg bra ut på mig åxå. Har bara kollat kurvan 1 gång och då såg det bra ut

    Kram

    SvaraRadera
  5. jätte fin !!
    men hur ska du kunna amma i den påett smidigt sätt? om du nu tänkt amma...
    undra bara ;)
    kraam! jennie

    SvaraRadera
  6. Hej sötis!
    KUL med huset, håller verkligen tummarna. Kan lova att man blir sugen på att flytta upp till norrland när jag hör om huspriserna;)

    Nope, alla barn föds inte blåögda. Cleo har aldrig haft en tillstymmelse till blått i sina ögon.

    När är det ni kommer till Stockholm? Har ni kvar tiden på tittut? Ni vet att man får ta med sig vänner va;)

    Åre var magiskt, hörs om det snart min vän. Lycka till i budgivningen nu! Pöss och Kram

    (och snygg klänning, blir lite sugen. Kanske härmar dig...)

    SvaraRadera
  7. Nä men om man tänker efter så kanske inte asiater och afrikaner föds blåögda :o)

    Lycka till med huset!

    SvaraRadera
  8. Jorå Jennie jag ska amma så länge jag bara kan:-) Får väl gå undan och amma när jag har den på mig:-)

    Jessi huset är uppe i 1800000 nu...vi hade ledande bud på 1750000 fram tills 5 min sen.Måste ringa Peter och höra hur vi ska göra..
    Underbart att ni har haft det kanon i Åre, ja jag vill höra allt ni gjort:-)

    Vi kommer ner till Stockholm 2 helger på raken, först den 13 maj och 21 maj. Ni får gärna följa med på Tittut:-)

    Ja härma mig, du kommer att vara jättefin i den klänningen:-)

    Pöss och kraam på er!!

    SvaraRadera
  9. Åhhh va spännande Tess, hoppas de drar sig ur snart så ni kan lägga det vinnande budet!!!

    Jag är osäker på om ursprung har med ögonfärg att göra, en vän till mig har barn med en afrikan och båda hennes barn föddes blåögda. Men det är säkert olika...

    Åh va spännande med Tittut, det var verkligen magiskt! Hörs snart! Pöss och Kram

    SvaraRadera
  10. Jo men jag tänkte mer afrikan med afrikan. kanske mamman är vit?


    det är hursomhelst intressant med dom små liven.

    johanna

    SvaraRadera