fredag 10 februari 2012

Sjukskriven

blev jag i onsdags när jag var till läkaren. Han klämde på en punkt av ryggen och jag skrek rätt ut, gjorde så ont att det rann svett på ryggen.
Han sa du ska INTE jobba.
Känner mig så värdelös som inte kan jobba och helst när det är en sådan kort tid fram till sista mars.
Men jag måste lyssna på min kropp och foglossningen från hell så att jag kommer att orka vara två barnsmamma vill ju inte vara helt slut innan förlossningen.
Jag kan ha tur att när Edieh fixerar sig så försvinner foglossningen och då kanske jag kan jobba igen:-)
Igår beställde vi buggan, P gick med på rosa och svart:-) Vi vill ha hem den lite innan mini kommer så att vi kan testa den på Marion.
Har också beställt en stripe åkpåse till mini, kan ju fortfarande vara lite för kallt i april att vara utan. Har en dyna i stripes till Marion så det kommer att bli så fiint:-) Vagnen kommer att se ut som en liten smällkaramell:-)


4 kommentarer:

  1. Åh hade skrivit jättelång så försvann det... Vi har den åkpåsen också, köpte den på deras rea i butiken för 100:-, en sen söm nånstans tydligen:-) Ta hand om dig och se den här tiden som en värdefull tid med Marion innan hon blir storasyster, så tänkte jag med Cleo och det var så mysigt att ha extra mycket tid med henne (även om man fysiskt mår skit!). Måste få prova buggan sen, nästan synd att vi inte behöver syskonvagn ha ha... Pöss och kram

    SvaraRadera
  2. Skulle åxå vilja titta in i den butiken:-)
    Ja jag börjar att förstå mer och mer att jag måste vara hemma och ta det lugnt, orkar knappt ta hand om M själv en dag hemma.
    Självklart ska du få testköra:-)
    Vi ska hämta vagnen imorn så jag ska göra ett inlägg så fort jag testat och klämt:-)
    Hoppas att ni mår finfint!
    Pöss och kraam

    SvaraRadera
  3. Härligt att du valde Buggan, du kommer inte bli besviken.
    Kommer att det blir två rosa/svarta åsnor i stan snart då (kunde inte hålla mig utan lillen får rosa sufflett, så fint!).
    /Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Tror inte heller att jag kommer att bli besviken:-) Ska testköra Marion imorn längtar:-)
    Förstår att du inte kunde hålla dig den rosa är ju såå fin. Till sommaren är jag sugen på off white som ni har:-)

    SvaraRadera