måndag 20 februari 2012

Sjukstuga

I fredagskväll var jag hemma hos pärona och väntade in min morbror och hans sambo medans P var på jobbet. Kände mig riktigt slut vid 19 tiden och kunde lätt ha lagt mig för natten när gumman skulle nattas.
Leif och Åsa kom fram till Sundsvall vid 21 tiden så det blev en sen väldigt god tacomiddag i Forsa. Var jätteroligt att sitta och surra men vid 23 tiden när P kom och hämtade mig var jag helt knäckt, sjukt trött och hade sjukt ont i ögonen.
Lillgumman sov kvar hos pärona så jag och P skulle få sova ut...tror inte jag har sovit en riktigt bra natt på flera månader nu...skönt att lillbebben kommer snart:-)
När jag vaknade vid 06 mådde jag riktigt kasst och kunde inte öppna mitt vänstra öga, helt igenmurat. Första gången jag har fått så riktigt obehagligt.
Hela lördag låg jag i soffan och sov med svinont i halsen, ont i alla leder och feberfrossa. Fina P fick underhålla gumman, typiskt att jag skulle bli sjuk på hans lediga lördag.
Typiskt också att vi skulle ha fått finbesök av Sara, Henrik och goungen Estelle.

Natten till söndag höll hela familjen på att bli ihjälskrämda....Snöras från taket som lät som jordbävning, herregud vad rädda vi blev och innan vi fattade vad som hade hänt...hugaligen.
Tur att P var inne på gummans rum när snöraset på taket till hennes rum hände annars hade hon nog inte vågat sova själv där inne något mera.
Söndag morgon lät vi P sova en extra stund då det var hans födelsedag. Han fick ingen frulle på sängen men vi stod i trappen och sjöng och hade tänt födelsedagsljus på frukostbordet.
Är inte riktigt nöjd med presenten han fick så jag måste klura på något...
På förmiddan kom En av P:s bröder med barn, P:s pappa mina päron och min morbror med sambo och käkade tårta.
Mysigt värre:-)
Vi fick en jättefin inflyttningspresent av min morbror och Åsa, en skål som jag inte hunnit tagit bild på.
Kvällen avslutades med filmmys i soffan.

Idag mår jag som igår mycket bättre än i lördags och är feberfri men har asont i halsen och det kittlas i öronen.
Sjuk med foglossning är inget jag rekommenderar någon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar