söndag 11 mars 2012

Magsjuka

Marion har fått sin första magsjuka idag och blödig som jag är så tycker jag att det är jättejobbigt när hon kräks så tårarna kommer.
Tur att P är hemma som är lugn och trygg:-)
Märks att jag är väldigt ny när det gäller det här med sjuka barn blir väl härdad jag också så småningom:-)
Hon har varit pigg i omgångar och ville gärna vara med när P gjorde taco paj som fam Häggqvist skulle ha blivit bjudna på.
Fick P och jag äta extra mycket istället;-)
Annars är det bara soffan,Lotta på Bråkmakargatan och Karlsson på taket som har gällt för lillgumman.

Gumman sov över hos pärona till idag så jag och P fick en rejäl sovmorgon imorse var så himla skönt, låg i sängen till 9.30.
Igårkväll satt vi som fastklistrade i soffan och kollade på tv fick tom P att se melodifestivalen, det trodde jag aldrig att jag skulle lyckas med:-)
Efter det ville P se någon film med "mr Bean" där han spelar spion...han har tjatat länge så jag gick med på det...några minuter in i filmen sov jag:-D

Imorgon ska vi på föräldrar utbildning, känns faktiskt skönt att gå en gång till.
Trodde inte att jag skulle bli så nervös inför min andra förlossning men det är jag så det känns skönt att få lite uppdatering + att det är profylax utb den här gången som vi aldrig hade på föräldrar utbildningen inför Marions förlossning.

3 kommentarer:

  1. Usch! Magsjuka är värst alltså!! Kram på er! Johanna

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen!! Hoppas att ni mår fint:-)
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. T är sjuk. Blä!!!! Ja vi får ta en date framöver. Kram

    SvaraRadera