tisdag 27 november 2012

Pimplat kaffe


har jag gjort idag så jag känner mig riktigt pigg även fast att det är grått å trist ute.
Marion däckade i soffan vid 18 lite väl tidigt men det var omöjligt att hålla henne vaken så jag fick bära upp henne till sitt rum. Första gången någonsin det har hänt så här sitter jag nergosad i soffan och väntar på att P ska komma hem.
Tänk om alla kvällar var såhär lugna vilken tid jag skulle ha och göra lite allt möjligt.

Idag är det precis två veckor kvar tills att vi far till Thailand, snart är vi i värmen och myser hela familjen UNDERBART.
Behöver inte stressa upp sig för att julhandla och hitta sista julklapparna dagen innan julafton.
Det jag verkligen vill göra är att fixa till på framsidan innan vi far just nu ser det väldigt fattigt ut när det är helt tomt på altanen förutom två ädelcypresser som står sjukt snett i sina krukor.
Skulle så gärna vilja hitta någon fin möbel, först tänkte jag kanske någon gammal rostig cafemöbel som står och skrotar någonstans...men kanske att man ska investera i två tolix stolar?
Funderar nämligen på att ha tolixstolar på framsidan till våren/sommaren och smöra in mig lite extra hos P så han bygger oss två bord ett till altanen och ett köksbord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar