söndag 4 november 2012

Trasig telefon

gör att jag känner mig helt handikappad.
Iphonen dog i fredags och får ingen hjälp förren imorn..så himla typiskt att den skulle dö på en fredag;-) Hoppas verkligen att den går att fixa så inte alla kort är borta, skulle bli riktigt ledsen som alla kort på nyfödd E skulle vara borta.
Helgen har gått i rasande fart kan bero på att jag somnat så tidigt i soffan, stackars P som fått suttit själv och kollat på film + allt godis för sig själv;-)

En dag i veckan får jag äta precis vad jag vill och den bästa dagen för det tycker jag är lördag. När lördagen kommer så är jag oftast inte speciellt sugen på något och blir proppmätt på ingenting.
Igår skulle vi "lyxa" till med Max...käkade lite strips och tog en tugga av hamburgaren sedan var jag proppmätt...tog en doggybag för hamburgaren om jag skulle bli sugen senare men icke..hamburgaren käkade P upp idag innan han drog iväg på träning.
Sååå det här med att gå ned i vikt.. Jag är ca 159 kort och väger hela 68 kg, det är alldeles för mycket för min korta kropp. Målet jag har är att väga 55kg som är en sund vikt för mig.
Vikten är inte det personalen på Ester riktar in sig mest på utan det är mått runt midjan och höfterna.
Vi av det kvinnliga könet har ju en tendens att pendla ganska mycket i vikt beroende på bla vilken "tid" i månaden det är. Måtten runt just midja och höfter kan en minskning synas väldigt mycket men på vågen knappt märkas.
Jaja ska bli roligt att se hur mycket jag minskat innan vi far till Thailand 11 dec, hade ju mitt mål att gå ned alla kg till resan men tyvärr så misslyckas jag med det.
Får rikta in mig på att slippa vassen hemma i sommar istället.

2 kommentarer:

  1. Låter som ett klokt upplägg, skita i vikten o fokusera på måtten istället. Min erfarenhet sista åren med upplägg för kvinnor är just att man bör inte stirra på viktnedgången vecka till vecka utan att göra en bedömning först 4 veckor senare! =)

    Det där kommer du fixa! Du har ju fördelen att tycka om att träna dessutom, det gör himla mycket! =)

    Fortsatt lycka till!
    Kusin J.

    SvaraRadera
  2. Ja jag hoppas att jag kommer att fixa till kroppen och se till att inte bli gravid igen på ett tag ;-)

    SvaraRadera