måndag 1 mars 2010

Vecka 21








Helgen har varit bra. I fredags åkte jag ut till mamma som var ensam hemma., pappa skulle ut och yra med hockeylaget. Vi käkade tacos, surrade en massa skit och halvkollade på Lets dance.

Det är så mysigt att åka ut till Njurunda och sova över, är så glad att jag har världens bästa föräldrar.

Nu när man själv har blivit äldre så tänker jag ofta på hur jag alltid har tagit för givet att mina föräldrar alltid finns där för mig och alltid ställer upp. Man har någonstans att ta vägen om ens egen värld rämnar.

Det är inte alla som har haft det så bra, det kan göra mig ledsen. Helst om det är människor i min närhet som jag älskar.

Jag hoppas att familjen jag och Peter håller på att bilda kommer att ge all trygghet våra barn kommer att behöva och mycket mer därtill. Man kan aldrig bli för mycket älskad eller få för mycket bra trygghet.


I lördags skjutsade pärona in mig till stan ganska tidigt, dom skulle ut till Birsta och jag ville hem tidigt och pussa på Peter så fort han vaknade. Peter jobbade nätter hela helgen, kändes jättemärkligt när vi har varit med varandra 24 tim om dygnet på vår semester och sedan sova själv.

Hann vara en stund med Peter innan han skjutsade mig till buss stationen. Jag jobbade på Länsdansen med Magnus som skulle vara i Sollefteå. Var en jätterolig kväll, var 15 anmälda från Sundsvall. Skönt att det var en ganska liten grupp att kolla efter. Det hann bli både kärlek och drama under kvällen som jag och Magnus föjlde storögt:-)
Igår drog jag en repa på stan innan Peter vaknade. Tänkte att jag skulle hitta en frisör som kunde toppa mitt hår, men icke. Var ingen frisör på plats i Gallerian, var bara shoppen som var öppen på sax och kam och Jess. Tråkigt tyckte jag som nog har Sundsvalls värsta trasselsudd.
Hittade däremot klänningen som jag har spanat på...Köpte den på H&M för 49kr..Fick den årliga bonuschecken från H&M förra veckan på hela 100 kr:-) Som jag använde till det perfekta köptet. Tänkte ha på mig den på Fjälls 30-årsfest, blir perfekt det:-)
Hittade en jättefin skjorta till Peter som jag la undan...vågade inte köpa den då han är lite anti jeansskjortor...håller tummarna hårt på att han köper den idag.
Idag börjas gravidvecka 21.
Ralphs kroppslängd är omkring 20 cm och vikten ca 420g. Han/hon kan suga på tummen eller fingrarna, kan knäppa händerna och kan skaka hand med sig själv. Han/ hon kan känna smaken av bittert och sött - om man sätter till ett bittert ämne till fostervattnet slutar fostret att svälja men om man sätter till ett sött ämne sväljer det fortare än i vanliga fall. Kan reagera på starkt ljus och ljud men också på behaglig musik.
Lill-Ralph kan också känna smekningar och beröring på min mage.
Det är en riktig Karate-Kid jag har i magen, vissa tider som strax före lunch och när jag går och lägger mig på kvällarna så kickas det ordentligt:-)
Ikväll ska jag jobba och kolla på Banankontakt på Tonhallen, det ska bli riktigt roligt. Älskade att kolla på Trasan och Banarne när jag var liten.
Banankontakt: En fartfylld och miljömedveten familjemusikal
Följ med till Trazan och Banarnes värld och träffa alla deras kompisar, den köttätande blomman Roger som är vegetarian, Kung Lian och pirayan Maja. De lever en härlig tillvaro bland regnskogens träd och frukter, tills den hemska fröken Öken far fram genom djungeln. Med alla medel försöker hon med sin Firma Öken & Son roffa åt sig marken, riva kojan och såga ner alla träden. Hon lyckas till och med lura Trazan att flytta in i en zwamp…Denna fartfyllda familjemusikal är full av funkig musik skriven av Janne ”Zebran” Schaffer och med träffsäkra texter av Lasse ”Tigern” Åberg. Gammalt och nytt varvas med hits som Min piraya Maya, Olyckan och Zwampen.
Ha en bra dag!

2 kommentarer:

  1. Åh jag fick nästan lite ont i magen när jag läste det här... Saknar dig grynet! Jag känner att jag missar aldeles för mycket där hemma :(

    Pöss

    SvaraRadera
  2. Vetu babe, jag tänkte jättemycket på dig igår och imorse. Missssss youuuuuuu!!!
    Hur har du det? Har tänkt plinga dig flera gånger men vart tar tiden vägen??

    Du missar inte så värst mycket här hemma, är avis på dig som är i Stockholm.
    Idag är det sol så jag hoppas MYCKET snö smälter.
    Jag blir bara tjockare å tjockare, tror magen har hetsväxt i helgen:-)

    Pöss och kraam

    SvaraRadera