fredag 29 januari 2010

Några fynd igen



Har inte fått igen min Fjällräven jacka på länge nu och sagt ett bra tag att jag måste köpa en ny jacka.


Hittade jackan på bilden för 229 kr, som hittat så den klickade jag hem. Köpte jackan redan förra året i orange men den var såå ful att den åkte tillbaks lika fort.


Hittade också en tunika som jag har på mig idag för 120kr. Tog en större storlek än vanligt, men kan säga att den sitter slickat över melonerna...När ska dom sluta att växa då?


I förrgår kände jag dom första sparkarna från lillen:-) Låg i soffan och mådde jättedåligt, har återigen haft kräksjuka..men när jag kände sparkarna blev jag så glad att jag glömde för en stund att jag mådde dåligt. Tänk att lillen kan göra mig så glad redan nu, längtar så mycket tills jag får lära känna den lilla minimänniskan som är gjord av mig och Peter:-)

Jag skulle behöva några tips från någon som känner igen mina graviditetsymptom..Finns det någon mer än mig som äcklades av mat när dom var gravid? Jag får spykänsla bara jag tänker på mat, vill verkligen inte äta. Det som jag kan tänka mig äta är frukt och vissa grönsaker, kött vill jag inte ens tänka på. Blir orolig att bebisen inte ska få tillräckligt med näring när jag mår som jag gör. Peter är så snäll och lagar goomat för att locka mig att äta:-)




4 kommentarer:

  1. Ingen fara sötnos! Bebisen får det den behöver. Ät vad du är sugen, jag mådde precis liakdant. Efter typ 3-4 månader släppte det och då blev jag sugen på allt jag i vanliga fall INTE gillar (bara onyttigheter). Kokt potatis kräktes jag av bara jag såg, HELA graviditeten. Sushi, som jag också älskar, levde jag på. En gång satte jag i mig nästna 30 bitar!!!! Så oroa dig inte utan försök tänka på att äta ofta av det du kan äta, även om det är små mängder. Drick, kanske kan du dricka nyponsoppa eller blåbärssoppa för lite näring. Det funkade för mig! Underbart att du känt Ralf, det är en helt obeskrivlig känsla, eller hur? SKRAM på er

    SvaraRadera
  2. Tack babe för ditt svar. Var så säker på att du hade ätproblemen tidigare i graviditeten och att det var mig det var fel på. Tur att du finns så jag får svar på alla mina konstiga frågor:-)
    30 bitar!! i din lilla kropp:-)
    Ska köpa både blåbärssoppa och nyponsoppa idag så jag har det hemma i kylen.
    Jaa verkligen en obeskrivlig känsla,man blir så otroligt glad och ännu mera förväntansfull inför allt underbart som kommer att hända i juli.

    Kraam på er och trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Kan inte hjälpa dig där men kan bara hålla med Jessica, ät det du kan och som du är sugen på. Bebisen tar upp den näring den behöver. Tänk inte så mycket heller på ifall maten är nyttig eller onyttig. Efter ett ta kommer antagligen allt att släppa och du kan äta som vanligt.
    Roligt med de första sparkarna! Lycka!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja jag hoppas på att det kommer att släppa snart:-)
    Hur är det mer er Carina?

    Kraam

    SvaraRadera