måndag 20 september 2010

Nu har kampen börjat över

dom äckliga gravidkilona...Tänker aldrig mera vara tjock, förutom när jag blir gravid nästa gång. Men då ska jag försöka att inte gå upp lika många kg.
Det får ta sin lilla tid, men jag ska ner till 55 igen!
Vi har gjort ganska mycket sedan jag skrev sist, har varit på kräftskiva hos Pernilla och Hugge som var väldigt trevlig. Blev lite cava, öl och glögg...Pernilla tog fram en supergod glögg, vet inte hur vi kom in på att hon hade glögg hemma. Blev lite jultema på samma gång, Åke hittade tomtemössan;-)
Vi sov över hos pärona där gumman varit och myst med mommo och moffa. Andreas och hans familj var också där över helgen, väldigt mysigt hade vi.

En date med Ulrika och Juni har vi haft, vi åt på Tant Anci supergott som vanligt. Gumman sov sig igenom hela daten så finaste Juni fick hålla låda för dom båda:-)

Mamma har varit här på besök och myst med gumman, vi tycker väldigt mycket om när hon kommer på besök.
Man kan inte ha bättre föräldrar än vad jag och mina bröder har, det hoppas jag att ni vet att vi tycker.
Förra lör tog vi lilla familjen en tripp till Stockholm, Marions första semester med hotellnatt:-)
Vi gjorde ett stopp i Östhammar hos min morbror och fikade, han knäppte jättefina kort på oss. Ett fantastiskt fint kort på mina två älsklingar som jag blir tårögd av att titta på.
Efter det fortsatte färden till Märsta, Rymdgatan till Fjäll och Cleo. Jessi var i London så henne missade vi.
Cleo var helt underbar mot Marion, hon kommer att bli såå bra storasyster.
Var jätteroligt att vara med Fjäll, han och Peter hade väldigt roligt åt mig när jag somnade i soffan när vi skulle kolla på den nya Robin Hood.
Dagen efter så checkade vi in på hotell mitt i Stockholm, vi promenixade runt och myste. Middagen intogs på t.g.i fridays i Kungsträdgården, himla gott men det går inte att jämföra när man äter i usa.
Dom två sista nätterna bodde vi i en sca lgh i gamla stan, vindsvåning utan hiss...men det gick bra vi fick bara lite extra träning:-)
Hälsade på Gertan en älskad släkting till mig som närmar sig 90 år som det är full fart på. Han var på utlandssemester i sommar och berättade att där han var så var alla så tråkiga och gick hem och la sig 21.30 han ville ha lite mera ös och dricka öl:-)

I helgen var jag ute i Njurunda, var meningen att jag skulle till Lotta i lör på födelsedagsfest men gumman var lite hängig så jag stannade hemma.
Hon har varit förkyld och rosslat på nätterna, låter väldigt otäckt.
Den 9/9 var vi på BVC gumman har gått över 4kg strecket nu:-)
Hon vägde 4100g och var 54,5 lång.
P åkte till Karlstad i helgen och kollade på Dannes smfinal som han och hans lag såklart vann:-)
Stort GRATTIS!
P överraskade mig med Twizzlers, vad jag längtar till lör när jag får äta dom:-)

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar