fredag 24 september 2010

Sitter i soffan

och är avis på alla som har varit i Marc Jacobs butiken som öppnade igår..jag missade helt att öppningen var uppskjuten tills igår:-(
Jag som hade längtat som en tok att få gå in i butiken när vi var på minisemestern..istället fick jag gå förbi en byggarbetsplats..Men den som väntar på något gott som det heter...Tror jag måste ta en till tripp till Stockholm väldigt snart.

Idag har vi varit och kollat på bilar igen, testkört en v50. Verkar som vi mer eller mindre har bestämt oss för en sådan.
Nu fattas bara en hund så är vi riktiga Svenssons;-)
V50 passar oss bra som bara har 1 barn och vi slipper billån, vi vill inte belåna mer än det vi kommer att göra inför husbygget.
Om ca 2-3 år när vår familj förhoppningsvis har utökat sig så har vi ändå tänkt att byta bil.


Imorgon ska jag och Marion till torget klockan 13 på Manifestation mot rasism. Läste om Anna Walfridsson en av SD:s kommunfullmäktige som på sin FB sida är medlem i flera främlingsfientliga grupper, märkligt när det står på SD.s hemsida "Vi tar bestämt avstånd ifrån rasism"
Ska bli intressant och se hur allt det här med SD kommer att sluta..


2 kommentarer:

  1. Jag tycker V50n är jättefin! Go for it! Vad spännande med husbygge och allt! Kram/J

    SvaraRadera
  2. Tycker också att v50n är jättefin och enkel att övningsköra med...nu är det dags att verkligen ta tag i körkortet:-)

    Ja jättekul med husbygge, vi uppskattar tips och ideer av alla:-)

    Kram

    SvaraRadera