måndag 8 november 2010

En ovanlig dag..

Gumman vaknade med ett leende som vanligt, vi myste på och åt frukost..efter det sov och sov hon ända tills att vi skulle åka på föräldrarträff på BVC 13.30
Så fort vi satt oss ned på träffen så började gumman att gnälla och så fortsatt det ända tills att träffen var slut en timme senare.
Vet inte om det beror på utslagen?/eksemen?/torrheten? hon har över hela kroppen, hon har länge varit väldigt torr i huden så torr att det nästan ser ut som att huden har spruckit i armvecken/knävecken.
BVC damen Karin tittade på Gumman och tyckte att jag skulle utesluta alla mjölkprodukter i 10 dagar och se om det blir bättre, fick en lista på allt jag inte ska äta.....det var inte lite saker.

När vi kom hem fortsatte gumman att gnälla hela kvällen innan hon somnade, uscha vad jag mår dåligt när jag ser att hon inte mår bra.
Man känner sig så hjälplös när man inte vet vad det är som gör att hon är så ledsen.
Extra jobbigt är det när man inte är van att hon gråter, gumman är en väldigt nöjd och glad bebis i vanliga fall.

Pratade också med Karin om amning, kan mjölken sina/bli sämre nu vid 4 månaders ålder än vad den var från början?
Tydligen är det inte så...men varför känns det så för mig då?
Fick recept på en nässpray som man ska spruta i näsan ca 5 min före amning som ska sätta igång mjölken fortare..

Gumman väger nu 5480g och är 58,5 lång.
Hon följer viktkurvan bra, längdkurvan hade stannat upp lite den här gången...men hon har ju inte så mycket att brås på;-)

4 kommentarer:

  1. Usch Usch. Vad har ni för salva till Marion? Cleo är ju också en riktig torris (jag har atopiskt eksem och A är ju också en torrboll så inte så konstigt) så vi har gått igenom några salvor;) Miniderm dagligen och Bepanthen när eksemen blir för illa har funkat för henne. Olja i badet, vi har nästan alltid badat Cleo varje dag och gör än fast de sagt att det inte ska vara bra. Dock märker vi ingen skillnad när hon inte badar, snarare tvärtom, så det har vi fortsatt med och hennes hud mår riktigt bra nu. Hoppas hon blir bättre snart, inte kul med eksem... Puss och Kram på er

    SvaraRadera
  2. Vi har miniderm, Bepanthen , Mildison och olja i badet. så nu är det bara att smörja varje dag, ser stor skillnad bara idag från igår.
    Tror inte att hon är mjölkallergiker men lika bra att testa 10 dagar utan mjölkprodukter.

    Varken jag eller P har några problem med allergi eller huden så vi får hoppas på att det är något övergående

    Pöss och kram tillbaks till er

    SvaraRadera
  3. Men fy vad jobbigt! Det är hemskt när man inte vet vad som är fel!Men jag tror också på olja i badet! Hoppas ni får någon ordning på det.

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Mmm olja i badet tror jag åxå på fast att läkarna på bvc säger att det inte är bra...täpper igen porerna..
    Känns som det redan har blivit bättre, så himla skönt.

    Pussåkraam

    SvaraRadera