onsdag 23 november 2011

Ruth Edieh

Igår klockan 11 var det dags för ultraljud.
Lika nervös var jag som när vi skulle på Marions ultraljud. Den här gången såg vi mycket bättre på skärmen så det blev en häftigare känsla.
En sprallig liten brutta på 19 cm ligger i min mage. Barnmorskan förtydligade att man aldrig kunde vara 100% säker men till 90% är det en liten tjej.

Nu blir det nog inte lika svårt att övertala P till en liten sladdis om några år för det skulle vara underbart med en mini P också såklart.

4 kommentarer:

  1. Såg på fejjan, så underbart att allt såg bra ut. Könet är ju mindre viktigt;-) Vi får väl skaffa sladdis samtidigt vi, här är vi sååå nöjda med två men vem vet om tio år! Är det namnförslag? Ruth eller Edieh? Edieh låter ljuvligt, Ruth också men det andra var nytt. Jag och Andreas satt och pratade om namn som passar med Marion, blir kul att se vem som kilar it. Tänker på er och hoppas vi ses snart, saknar dig... Pöss

    SvaraRadera
  2. Ja nu kan man pusta ut lite:-)
    Vi är otroligt glada över en till dotter och det allra viktigaste är att hon är frisk. Klart att det skulle vara roligt med en kille också men det blir det nästa gång då vi skaffar sladdisar samtidigt;-)
    Bara P går med på namnen så blir det Ruth i andra namn som både min mormor och P:s mamma hade i andranamn och Edieh som tilltalsnamn.
    Visst är Edieh otroligt fint:-) Marion och Edieh passar bra tycker jag:-)

    Hoppas också att vi ses snart på tok för längesen nu.
    Saknar dig också..Pöss och kraam

    SvaraRadera
  3. Åhh supergrattis gumman!! =) När beräknas charmtroll nr 2 anlända? Hur har du fått må? Kramkram till hela familjen

    SvaraRadera
  4. Tack:-) Allt ifrån 3 april och framåt kan hon kika ut. Nu mår jag bara fint lite trött emellanåt men det är nog inte så konstigt när man har en buse som Marion;-)
    Skulle vara skoj att ses snart.

    Kram kram till er

    SvaraRadera