torsdag 13 september 2012

Babysång

Igår var jag och Edieh på babysång...som jag nästan klurat ut innan så gick det absolut inte att jämföra med babysången inne i stan..
Dåliga lokaler, inte lika härlig dam som höll i det hela, sämre å märkligare sånger...
Damen i fråga som höll i sången hade några få regler som hon sa som hon ville att vi skulle följa..
1. Prata aldrig med någon av de andra mammorna när vi sjunger
2. Sjung alltid med

Ehhh kändes lite som att vara 10 år och vara tillbaks i skolan.
Behövs verkligen sådana regler till vuxna människor?
Eller ens säga att man har regler när man presenterar sig?

Edieh trivdes som bara den bland alla barn och sken som en sol, det är ju såklart det viktigaste:-)
Mammorna  verkar vara riktigt trevliga så det ska bli roligt att lära känna dem och deras söt ungar.
Funderar på att ge damen ett förslag ( kommer inte ihåg vad damen heter ) så att vi lär känna varandra lite smidigare...Göra ett långbord av alla små bord så det inte blir så grupperat när vi ska fika.
Känns som sagt lite föråldrat på babysången i Njurunda

Idag var Alex förbi en sväng och drack kaffe när kidsen var på förskolan, myyys.
Alldeles för sällan vi ses Alex

4 kommentarer:

  1. Saknar er... Och jag älskar att du skriver förskolan efter vårt lilla samtal, tack sweetheart:-) Pöss på er och hörs snart

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Satt och googlade lite på Nolby Förskola. Skulle vara så kul att få lite info av någon som har barn där, och då dök din blogg upp. Våran dotter som snart fyller två ska börja där, så man är lite orolig och nyfiken :) Vi är hitflyttade så vi känner inte så många här omkring, speciellt inte med barn på någon av förskolorna. Skulle uppskatta jättemycket om du har lust att skriva någon rad till mig och förskolan :)

    jennie_vestling@hotmail.com mvh Jennie

    SvaraRadera
  3. "om förskolan" ska det stå där på slutet.. :)

    SvaraRadera
  4. Vi saknar er åxå ska du veta Jessi :-)
    Tror att när jag pratar så säger jag dagis men när jag skriver så blir det förskola :-)
    Pöss Pöss

    Hej Jennie!
    Mailar dig om Nolby kullen som verkligen är ett toppenställe förutom lite sunkiga lokaler men det känns som de flesta kommunala förskoler tyvärr har sådana lokaler
    Kram

    SvaraRadera