torsdag 20 september 2012

Nu är det torsdag igen


jag som skulle bättra mig med mina inlägg och skriva varje dag...skyller på att vi just nu har världens trögaste uppkoppling..blir så när man har trådlöst och använder det för mycket på något sätt....
P pratar om att vi ska byta till något fiber grejs...haha vilken stor koll jag har:-)

Förra helgen hade vi en myshelg med korvgrillning i kidsens farfars stuga och var på höstmarknad i Galtström.
Bland det bästa med att bo i Njurunda är att det finns så många underbara små  pärlor att besöka.
Galtström är en av pärlorna.
Finns bla en otroligt fin kyrka som byggdes slutet av 1600 talet där två av våra närmaste vänner, fina familjen Fjäll gifte sig.
En idyll för alla som vill gifta sig i kyrkan.
Åsså har  vi Marions favorit, ångloket Loke.
Loke byggdes 1887 för att användas till Galtströms bruk, nu drivs tåget av en förening som har ett järnvägs museum.

I måndags fick Edieh vår lilltjockis sin andra spruta, det gick bra dessutom hade hon sin storasyster som stod brevid  och lugnade henne med orden Edieh ingen fara:-)
E väger nu 6970 och är 62,5 cm, både tyngre och längre än vad M var vid  ca 5 månader.
Vet att man inte ska jämföra men jag gör det för skoj skull.
Håret har äntligen börjat att växa, nyfiken på om hon kommer att få lika lockigt hår som M.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar