söndag 6 december 2009

Vänskap

Blir vänskap annorlunda när man blir äldre? Märker man då kanske att dom kompisar man haft sedan skoltiden glider ifrån...Man är så pass olika att om man hade träffats idag så hade man inte alls blivit så bra vänner som man var en gång i tiden...Om man hade släppt taget tidigare om folk så hade man kanske inte blivit lika besviken?
Det är jobbigt när man har kompisar som man trodde man var jättetajt med gör en jätteledsen..Det gör lika ont som om man skulle vara 8 år..men man är en "vuxen kvinna" på 30 ..Man börjar och fundera på kompisar man slutade att vara med för petitesser,fast i och för sig så var det inte petitesser då...Man hade inte råkat ut för lika mycket då..
Mycket man i texten:-) Hoppas det går att läsa och förstå ändå..

Nya vänner dyker upp när de gamla försvinner,vänner som passar en bättre nu..Men det finns två vänner jag saknar så det gör lite ont i hjärtat...Det är Linda och Sara...Varför det blev som det är nu tror jag är pga att dom inte mådde så bra med sig själva...Att jag inte såg det istället för att bara avsluta något som var" bra",ge det lite mera tid bara..Om jag jämför med det jag varit med om det senaste året så inser jag att dom här två tjejerna aldrig skulle bete sig som vissa har gjort..
Var ute hos pärona idag och hittade en massa gamla brev och kort från högstadiet och upp till 20 årsåldern,blev alldeles tårögd..Linda vakna ur din dvala och börja umgås igen,du är ju världens bästa och fina tjej...Sara önskar att jag hade ditt nr,omöjligt att hitta något på dig..Du har gått förbi med hundarna utanför mitt fönster några gånger,men modet har inte riktigt funnits där för att ropa efter dig...Har lovat mig själv att när jag ser dig nästa gång ska jag inte vara lika feg..Hatar mig själv för att jag inte fanns där för dig när din pappa gick bort...Tror du känner detsamma när det gäller Mimmi..

Oj vad djup jag blev..måste vara mina gravidhormoner,men det känns skönt att skriva av sig det som man har gått och funderat länge på...

Kraam till alla goda vänner jag har,ni är underbara!!


1 kommentar:

  1. Ja o nu ska du se att vänkretsen vänder ytterligare när ni får bebis. som en vän sa till mig - Men du umgås ju bara med de som har barn nu! o du de e faktiskt sant... vi har glidit ifrån varandra totalt :(
    Men på nå vis e de som "enklare" att umgås med andra barnfamiljer, du kommer att förstå o märka va jag menar.

    Pözz på dej !! o lille ralph :)

    SvaraRadera