torsdag 3 december 2009

Vecka 9 och husvisning i eftermiddag!

Risken för missfall är något förhöjd under den här veckan och ett par veckor framöver. Därefter minskar risken drastiskt....Roligt att läsa det..Vill inte ens tänka på det,Ralph ska hålla sig inne i magen så det så!!
Nu finns armbågarna där. Ralph är ca 3 cm och väger ungefär 1 gram.Tårna börjar framträda.Barnet flyttar på sig ifall det berörs genom livmodern och rör sig spontant. Benen i skelettet hårdnar. Smaklökarna börjar bildas. Embryot börjar få lite reflexer. Händerna kan mötas över bröstkorgen. Huvudet rätar på sig. Hals och nacke blir tydliga. Embryot är nu så stort som en jordgubbe ungefär. Raffe jordgubbe:-)

Känns så skönt för jag mår inte illa idag:-) Inte igår heller men är däremot sjukt trött,Peter tycker nog att jag är som värsta old ladyn..:-)
Igår var jag,Peter och Arne på bio och såg Luftslottet som sprängdes. Den var faktiskt riktigt bra,har varit lite missnöjd med de andra två filmerna..Böckerna är mycket bättre,iallafall tror jag att dom är det...Har bara läst första boken,tänkte ta med dom två andra på drömsemestern i feb:-)
Idag kl 17 ska vi på husvisning,hoppas sååå mycket att både jag och Peter gillar vad vi ser när vi kommer in i huset..Jag är rädd för att jag ska tycka att det är hoptryckt,98 är ju inte stort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar