måndag 7 december 2009

Vecka 10

Under vecka 10 ökar längden från hjässa till stjärt till 3,6 cm.
Ansiktet börjar anta mänskliga drag även om ögonen fortfarande sitter långt ifrån varandra ute på sidorna av skallen. Nästippen syns tydligt liksom munnen. Armarna börjar böjas i armbågarna och benen i knävecken. Händerna är lätt kupade och i början av vecka 10 börjar man kunna se på fötterna var tårna ska komma och de syns åtskilda i slutet av veckan.
Har lite ont i huvudet idag också...vet inte om det är något som går på jobbet..Ulrika hade ont i huvudet slutet av förra veckan som mig..Idag berättade Linn att hon har haft ont i huvudet sen i lör..Hoppas det inte är svinis...Men känner mig mycket bättre nu när jag tagit en alvedon.....

Vi leder fortfarande budgivningen på huset,lite skrämmande men jätteroligt:-) Skrämmande för att det är ett stort steg att flytta till hus..."så vuxet" Jag känner mig inte så vuxen,när ska man börja att göra det? Det är väl ett bra läge nu att börja känna sig vuxen när man ska ha barn och köpa hus:-)

Igår när vi kom hem från pärona såg jag att Peter hade gjort en namnlista på "svarta tavlan" vi har i hallen,gulligt tycker jag:-)
Han har en bubblare...Peter JR hihihi:-)
Har inte tänkt så mycket på att Peter säkert funderar lika mycket som mig på bebisen och hur allt kommer att bli..
Jag har varit så inne i mig själv pga illamående och trötthet,att han står ut med mig:-)
Älskade Peter,världens bästa!!

5 kommentarer:

  1. Älskling, slå upp sjukdomen hypokondri. Jag är orolog att du fått en släng av det.
    Älskar dig!

    SvaraRadera
  2. Hahah ja du har kanske rätt:-)
    Pössipöss

    SvaraRadera
  3. VAAAAA? Som vi har längtat ska ni veta! Jag skrek rätt ut när jag fattade, goa Tess och Peter GRATTIS! Ni har ett underbart liv framför er, barn is the shit;) KRAM KRAM (vi försökte ringa dig när vi såg det så ring oss när ni kan, vi kommer upp i jul...)

    SvaraRadera
  4. hej. andreas skvallrade till mig:)
    STORT GRATTIS till er båda. Hoppas du mår bra.
    Ett sommarbarn härligt.

    Kram Johanna Simon och Per

    SvaraRadera
  5. Tack Jessi och Johanna:-) Det är helt underbart,fattar inte riktigt att jag har en liten bebis i magen.Jag ser fram emot ett härligt liv med Peter och våra barn:-)

    Jag hade inget batteri i mobilen när ni ringde igår,tänkte slå en pling ikväll (hoppas att det är ok att jag tjyvade lite av ditt bloggnamn Jessi)

    Kraam på er!

    SvaraRadera