måndag 21 december 2009

Vecka 12

Ralph kan klia sig på näsan och suga på tummen. Fingrar och tår har fått naglar Med lite tur kan man höra hjärtljuden hos barnmorskan på mödravårdscentralen, med hjälp av en så kallad ultraljudsdoppler. Bebbens vikt är mellan 9 och 13 gram, och längden är drygt 6 centimeter från huvud till stjärt.
Halsen blir längre och rakare och hakan ligger inte längre an mot bröstet. Barnet kan vrida på huvudet. Han eller hon öppnar och stänger munnen, suger in fostervatten och sväljer.

Det är så underbart att inte må illa:-) Hoppas verkligen att det håller i sig nu...vill inte må som jag har gjort..uscha..
Det är underbart väder ute,snöar förfullt..kan det vara närmare 1 m? Plogbilarna hinner inte riktigt med att ploga så många parkeringsplatser är översnöade..

Älskar det här vädret,luften är så frisk..Vill gå långprommisar hela tiden:-) Ska ta mig i kragen nu när jag mår bra och komma igång med träningarna och vara ute mera..

Men längtar också efter solen som vi snart ska till,därför har jag lagt upp en härlig bild...sådär kanske Peter och jag nästan kommer att se ut i Miami:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar