fredag 28 maj 2010

Förkyld...









Har känt att det har kliat i halsen några dagar, nu verkar det som en förkylning har brutit ut. Inte vill jag bli sjuk nu, har inte tid!!
Var jätteroligt att träffa föräldragruppen i onsdags, ännu roligare var det att Jenny Smedman och hennes Johan dök upp:-) Dom ska få en liten bebbe 15 juli, underbart! Många i gruppen ska inte ha förrens i aug-sep så jag är en av dom första som ska ploppa ut en bebbe.
Vi fick sitta i smågrupper och prata och sedan titta på en förlossningsfilm. Den bild jag har haft av förlossningen börjar mer och mer försvinna. Det är inte blod som sprutar och dödsskrik, faktiskt ganska lugn stämning. Visst ser man att mamman har ont och har det jobbigt, men inte som jag har trott att det ska vara.
Igår blev det ett besök på Aurora, jättetrevlig barnmorska som tog emot oss. Hon frågade om jag visste varför jag var rädd och även hon gick igenom förlossningens olika faser.
Känner mig för tillfället riktigt lugn inför förlossningen, trodde aldrig att jag skulle känna så:-)
Ikväll är vi några brudar som ska klä upp oss, ut och äta gott för att sedan gå och se Sex and The City 2. Ska bli så himla skoj, älskar bara att titta på vad alla har på sig i filmen. Har höga förväntningar inför kvällen:-)

2 kommentarer:

  1. Du har nåt kul framför dig. Jag var iväg igår och såg den + minglade lite och drack cosmopolitans ;-)

    SvaraRadera
  2. Du har så rätt, det var en riktigt rolig kväll även om jag fick dricka alkoholfria drinkar;-)

    Kraam

    SvaraRadera