söndag 23 maj 2010

Stockholmsresa 2

I fredags åkte jag och Peter tillsammans med pärona till Stockholm för att fira Irenes 70 årsdag. Irene är min mormors bror Gerts "fru".
När vi kom ner och checkat in på hotellet så åkte vi till gamla stan och satt oss på en uteservering och myste i det fina vädret och drack gott. Blev en vääldigt god pizza lite senare innan jag och Peter drog iväg till Tyresö för att kolla på fotboll. Var en bra match, Joel och Myrs lag vann:-)
Blev en tidig lördag morgon för Peter som åkte och hämtade Andreas, Maria, Selma och Sebben på Arlanda. Dom landade 06.45 efter en 3 veckors semester i Thailand.
Peter och jag drog iväg själva in till City och myste med en brunch i Kungsan, var underbart väder. Vi shoppade skålar som går omlott varandra, jättefina. Kommer att passa utmärkt i vårat hus;-)
Var skönt att gå och strosa, älskar Stockholm på sommaren.
Vi drog oss till telefonplan på eftermiddagen och gjorde oss i ordning för kalas, mötte upp familjen och min morbror, hans 2 barn och sambo.
Blev en rolig kväll förutom att Selma fick feberkramp, lillhjärtat.
Var jätteroligt att träffa alla släktingar helst Gert, det är speciellt att träffa honom han påminner så mycket om min mormor som jag saknar något så otroligt mycket.

Nu till något helt annat, vi ska bygga hus:-) Eller rättare skrivet Robban och Pirre ska bygga hus åt min och Peters lilla familj:-) Känns så himla roligt och rätt. Huset kommer att bli jättefint och jag är kär i trädgården. Trädgården är precis som en trädgård jag alltid har pratat om, insynsskyddad gamla äppelträd. sådär mysig och perfekt lummig som man vill ha den.
Ska knäppa kort och lägga in på tomten så fort att vi åker dit igen.
Huset kommer att vara färdigt till nästa sommar, just nu står det ett gammalt skrotigt hus som ska rivas på tomten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar