tisdag 25 maj 2010

Lantligt kök

Vill ha ett lantligt kök i huset, en vedspis skulle jag inte tacka nej till:-)
Det enda vi vet exakt hur vi vill ha det är vårat sovrum, det ska vara vitt med vitt "gammalt" trägolv. Vitt trägolv skulle jag vilja ha nere också men tror att det kan bli väldigt smutsigt med små barn som springer omkring och leker. Vill inte ha ett hus där mina barn och deras kompisar inte kan springa omkring och leka. Det ska vara barnvänligt och alla kompisar ska alltid vara välkomna och känna sig välkomna till ett varmt och ombonat hus.
Igår var vi och kollade på 2 nybyggda hus för att få lite tips och ideer, mycket man ska tänka på. Samtidigt som det är väldigt mycket att tänka på så är det otroligt roligt att få bygga ett eget hus och få det precis som man själv vill.
Vi har verkligen så mycket roligt att se fram emot:-)

Nu är Ralph i vecka 33 + 2 dagar och ca längden är 45 cm från huvud till häl och väger ca 2200g
Huden har ett tjockt lager fosterfett, vernix, som skyddar mot fostervattnet.
Bebbens alla sinnen fungerar nu sedan någon vecka tillbaka.
Jag är numera fet inte tjock, mina ben är som svullna korvar. Känner mig otroligt vacker....:-)
Har många sammandragningar och magen är öm, känns att Ralph snart vill komma ut.
I eftermiddag ska vi till barnmorskan, då får vi se om han/hon har vuxit lika mycket som sist.
Längtar så mycket efter vår lillfis nu, kan se framför mig hur han/hon springer omkring på gräsmattan utanför vårat hus nästa år:-)

Jag älskar er Peter och Ralph!!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar