onsdag 12 maj 2010

Vecka 31+4 dagar..


Imorse var jag till barnmorskan, allt såg bra ut. Mitt järnvärde som var precis under kurvan såg bra ut igen. Ralph växer och växer, 3 cm sen sist alltså 1 cm i veckan.
Raffe är ca 42 cm från huvud till tå och väger ca 1.8 kg. Huvudets omkrets är ca 29,5 cm. På grund av att hjärnan växer snabbt nu ökar den mer än vanligt i omkrets.
Den här veckan är en milstolpe i bebbens utveckling då lungorna får förmågan att fungera på egen hand.
Öronen är nästan helt färdigutvecklade, både de yttre och inre delarna, och bebisen kan höra min/Peters röst som den också kan känna igen efter förlossningen, tillsammans med andra vanliga ljud.
Ralph bildar också underhudsfett och hudfärgen är mer rosa än röd vid det här laget. Naglarna är så långa att han/hon kan råka riva sig med dem innuti livmodern.

Märks att det är i slutspurten nu, känner mig vääldigt stor och blir trött för ingenting. Ralph får gärna komma i vecka 37/38:-)
Dagen har varit lugn, när P klev upp tog vi cyklarna till Tant Anci och åt dagens soppa. Satt där ett tag och myste över en kopp te och P satt och planerade träningen inför kvällen.
Hittade ett jättefint skrivbord på myrorna för 250kr...ångrar nu att vi inte köpte det...Får se till veckan om det är kvar..
Glad blev jag när vi var in på Toddler som visade sig vara återförsäljare åt Polkadot design, jag vill ha en stolsdyna därifrån till Hokus Pokus stolen och en skötbädd. Slipper jag krångla och beställa över nätet:-)

2 kommentarer:

  1. Åh jag älskar polkadot, Cleo har stolsdyna till sin stokke och ett förkläde:)

    När kommer ni hit? Visst var det nu i maj? Tiden går så fort men ni måste höra av er så vi kan ses!!! Puss och Kram

    SvaraRadera
  2. Jaa jag älskar åxå polkadot:-) Har sett att Cleo har en brun stolsdyna, superfint.
    Var så himla roligt att träffa er igår, Cleo har blivit så stor.
    Plingar dig i veckan om midsommar:-)

    Pöss och kraam

    SvaraRadera