onsdag 5 januari 2011

Blev..

idag när jag insåg att huset vi ska bygga inte alls ser ut som jag har tänkt mig att det ska göra..På ritningen ser det ut som ett stort allrum på övervåningen men i verkligheten så ser det mest ut som en smal korridor..
Hoppas att man kan göra något åt den saken, min största noja med huset är att jag inte ska bli nöjd..
Vill ha ett allrum på övervåningen där kidsen och deras kompisar kan hålla till när dom blir äldre, eller när man har vänner och deras barn på besök att barnen kan stöka på bäst dom vill med tv tittande, tvspel, chips och snarra.
Vi skulle ha träffat Robban idag som ska bygga huset åt oss och snacka lite husgrejer men som synd var så kände han sig krasslig.
P och jag har en liten lista på grejer som vi funderar över, det är verkligen sjukt mycket grejer att tänka på när man ska bygga hus.
Har lagt in 2 inspirations bilder jag har..min önskan är att kunna ha taknockar på hela övervåningen..men det kan bli en hel del skillnad i uppvärmningskostnad på att ha så högt i tak.
När vi var i Åre såg jag ett jättefint hus med en vad jag tycker är en liten speciell detalj, det lilla fina fönstret med mönster runt om..
Vill ha någon speciell detalj på toalettfönstren på övervåningen, får se vad Robban säger om min ide jag fick av Åre huset.

Idag var jag och gumman på Barista och fikade med Sara och världens sötaste lilla Myra som är hela 6 veckor, snacka om att jag blev sugen på ett litet till kärleksbarn:-)
Får nog vänta tills att Marion har hunnit fylla 1 år och att vi har bott in oss i huset...
Var jättemysigt att sitta och surra med Sara, hoppas på en till dejt snart:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar