fredag 14 januari 2011

Dag 03 – Mina föräldrar

Träffades ute i vimlet på Aveny där pappa vann en massa småpengar på en enarmad bandit och avslutade kvällen med att bjuda mamma på esplanadgrillen och hälla fram alla småpengar som betalning.
Det roliga är att ...history repeats itself ...P och jag hamnade på Aveny den där kvällen då allt började och avslutades på Kebabcity (gamla esplanadgrillen) Men något skrammel av småpengar hörde jag aldrig;-)

Min pappa....Retsam, snäll, hett temperament, ser inte skillnad på påskdukar och vanliga dukar så överraskar gärna mamma med att städa och lägga på påskdukar mitt i sommaren.

Träningsoverall och boxningshandskar är nog mitt starkaste minne av pappa från min tidigare barndom.
Älskade att följa med till sporthallen och den svettiga källaren där boxningslokalen låg, pappa var en hård och retsam tränare..tyckte alltid det var lite skoj när han retades med killarna.
Att ha en pappa som är boxningstränare och sedan hockeytränare gör att dom flesta visste vilken min pappa var.. var aldrig anonym när jag var på fester eller krogen under tonåren/20 årsåldern.
va är det din pappa? Då har du två bröder och bor i forsabacken...det var en väldigt vanlig kommentar.

Mamma..snäll, vimsig, yr..tycker inte om att träna eftersom hon svettas och får hög puls..hon tror nämligen att det är något fel på henne när hon får hög puls och tror att hon ska dö;-)
Snällare, finare, bättre och varmare mamma kan man inte ha. Jag tränar på att bli en lika bra mamma som hon är åt mig och mina bröder.
När man kommer på besök hemma hos mina päron så vet man alltid att hon köpt hem ens favoritsaker som ett exempel estrella grillchips åt P och naturligtvis cola light till oss båda.

Jag har verkligen världens bästa föräldrar som alltid ställer upp.
Det är nu i vuxen ålder jag verkligen förstår hur underbar barndom vi har haft, när man var yngre tog man bara för givet att alla hade som mig och mina bröder.
Att ha den där tryggheten, veta att man har en familj att komma hem till oavsett vad som än händer.
Jag kan alltid åka hem till mamma och pappa och känna mig omhändertagen och ompysslad precis som när jag var liten.

Mamma och pappa jag älskar er!

1 kommentar: