torsdag 21 april 2011

Glad Påsk!



Här är gummans första påskägg som hon fick av mormor och morfar. Jag och gumman åkte ut till Njurunda idag och ska sova här tills på måndag, P har en 90 timmars vecka.. behöver all sömn han kan få. På lördag firar vi påsk här ute alla 3 med gummans farfar. Pärona är i Örebro så gumman och jag har huset för oss själva.
I år värpte bara hönan en godis till gumman blir nog fler nästa år;-) I påsen låg finfina kläder från Geggamoja.
Vi hann ner en sväng till bommen på förmiddagen och var in en sväng på tre små busfrön där gumman hann bli en riktig lortjänta och hitta sig en fästman som var utklädd till påsk kärring det ska börjas i tid;-)

Var ett tag sedan jag skrev tiden har bara försvunnit...jobbade hela helgen på fredagen babyproffsen lördag länsdans och söndag musikcafe. Innan musikcafet hade vi mysbesök av fina Familjen Fjäll. Blev en massa surr och god Sushi, jag och Jessi hann också med en sväng till Pias ideskåp där Jessi shoppade bla en jättefin ram som jag också är sugen på.
Såhär lätt är det att knäppa kort på 3 busiga goobitar..









svårt med andra ord:-)
Man blir ju riktigt sugen på en till liten sötis när man sitter och håller i en liten, dom doftar så ljuvligt och är så underbara.
Idag blev jag så himla glad när jag träffade på en vän som berättade att hon var gravid i vecka 13, så himla roligt. Det var som att jag redan visste att hon var gravid, hade något på lur:-)
Men just nu är gumman i en konstig period så jag är glad att vi bara har en sötnöt att ta hand om. Hon har sovit dåligt och vill inte lägga sig fast att hon är trött kan bli jätteledsen utan anledning. Hon blev jätteledsen när Fjälls var hos oss, hon som alltid är så glad.
Hoppas att det går över snart så att hon kommer till ro när hon ska sova och det gör ont i mitt mamma hjärta när hon gråter stora krokodiltårar.
Nästan så att jag inte vet vad jag ska göra när hon blir sådär ledsen utan anledning eftersom i vanliga fall är hon jätteglad jämt.

2 kommentarer:

  1. Det är en fas och hon kommer ur den men visst fasiket är det jobbigt. Låter lite som hon kanske upptäcker mycket runt sig och hennes trygga värld blir främmande så genom att finnas där, ge mycket närhet och kärlek (somni ju alltid gör) och köra på mycket 'rutin' (inte introducera så mycket nytt eller försöka få in nya vanor) kan ni hjälpa henne genom fasen, tror jag. Mysigt det var att träffa er, alldeles för sällan. Och jäklar vilka fina barn de där tre;) Pöss och kram från jessi

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra från någon annan om råd, tur att vi har dig och Andreas som vi kan fråga ut:-) Ja vi ses alldeles för sällan:-( Ska bli så mysigt och roligt att träffas nästa lör, längtar.

    Mmm vi har världens finaste barn:-)
    Pöss och kraaam

    SvaraRadera