onsdag 9 juni 2010

Bröllop

I måndags när jag kom hem så låg det ett lila kuvert och väntade på mig. Inbjudan till min bror och hans sambo Marias bröllop. Det var egentligen tänkt att dom skulle gifta sig i Thailand, men pga askmolnen så blev det inte riktigt som dom hade tänkt sig.
Istället blir giftemålet i Marias pappas trädgård i Boden den 3 juli. Vill verkligen kunna vara med, hoppas på att Ralph har ploppat ut då.
Älskar bröllop och det blir väldans speciellt när det är ens egen lillebror som gifter sig:-)
Kommer ihåg när vi var liten och jag älskade att reta upp honom och det slutade ofta med att han jagade mig med en kratta runt huset.
Eller den gången jag blev så arg när jag satt i telefon och surrade med en kompis och blev så irriterad på att han lyssnade på så hög musik så jag sprang in i hans rum och plockade ut bandet ur bandspelaren och krossade det med min hand ( snacka om att jag måste ha varit arg som kunde krossa det bara med handen) Andreas blev helt galen eftersom det var hans favorit kasett så jag fick kuta in på toa och sitta inlåst där säkert i en timme innan jag vågade gå ut.
Det var tider det;-)

Inte nog med den fina inbjudan så låg ett par jättecoola baggy jeans från pop på köksbordet till lilla älsklings Ralph som Peter hade köpt, han/hon kommer att vara jättetuff i dom.
Ralph den lilla bortskämda bästa ungen fick även kläder av sin mormor och morfar i helgen, jättefina frånLundmyr:-)

2 kommentarer:

  1. oh Boden de e en bit att åka det. TRÅKIGT för de att de inte blev i Thai som de tänkt :(

    när e liten Ralph beräknad? tro du han hinner komma?

    så kul att ses på fre! hoppas hoppas jag e piggelin !

    SvaraRadera
  2. ja verkligen en bit att åka...helst som höggravid..Som det känns nu så kan bebben ploppa ut närsomhelst, har "mensvärk" hela tiden, men har hört att man kan ha så i flera veckor....Tror att jag skrämde P lite igår för jag hade jätteont och han fick springa till micron och värma rispåsen:-)
    Mmm håller med att det var synd att bröllopet inte blev i Thailand, men från den positiva sidan så kan flera släktingar vara med och fira deras kärleksdag:-)

    Ja se till att krya på dig babe!!!

    Kraam

    SvaraRadera