tisdag 8 juni 2010

Längesen

jag bloggade nu, orkade inte skriva när jag var hemma och sjuk.
Vad man missar roliga saker när man bara ligger och snörvlar i soffan. Johanna hade tjejkväll på Alnö i fre, andra gången jag missar det. Längesen jag träffade Lotta, Emelie och Joselen, hoppas att vi kan dra ihop något snart igen:-)
Duktiga Bergqvist är nu en stolt ekonomi magister och hade fest i lör, tur att hon och Alex var så snälla och festade åt mig också;-)
Stort GRATTIS igen Therese, du är så duktig!!!
Igår var Robban förbi och pratade husbygge med oss, känns spännande nästan lite pirrigt. Blev jätteglad när han sa att tomten kommer i princip att stå orörd så iallafall 1 av äppelträden kommer att få stå kvar:-) Vi kommer att slippa behöva göra om tomten från grunden.
Längtar tills att mamma kan visa och lära mig hur jag ska fixa och dona på bästa sätt i trädgården:-)
Har börjat och fundera på vad jag ska packa i bb väskan inför förlossningen, känns konstigt att packa åt en liten filur jag aldrig träffat. Har köpt en jättefin filt som vi ska ha med oss till Ralph, vad jag längtar tills jag får linda in honom/henne i filten och bara sitta och mysa alla 3.
Nu är jag i vecka 35+3 dagar.
Ralph är ca 45 cm lång och väger ca 2600gram.
Så här långt in i graviditeten brukar ledbanden och musklerna i korsryggen mjukas upp, det kan göra att man får ont i ryggen. Det har jag börjat att känna av nu, har inte haft några andra känningar innan. Värst är det på höger sida där värken strålar ned i benet.
Svårare att andas är det också då magen står som högst och Ralph trycker på överallt.
Ska till barnmorskan idag, hoppas på att alla prover ser bra ut som vanligt och att Ralph har växt som han/hon ska.
Ikväll ska vi på informationsträff på sjukhuset, det ser jag fram emot.

Ha en bra dag!

.

2 kommentarer:

  1. Tack så mycket gumman! Saknade dig här!
    Åhh gud va spännande att ni kommit så långt i ert husbygge till skillnad från oss ;) Hörde du om med honom ang oss?
    Puss&kram

    SvaraRadera
  2. Ni kommer säkert komma ikapp oss med husbygget ska du se:-)
    Vi hörs lite senare idag.

    Pussåkraam

    SvaraRadera