söndag 13 juni 2010

Finbesök i kaoset på Grönborgsgatan 8b

I fre fick vi finbesök av fam Häggqvist, var jätteroligt att träffas. Vi har inte setts sen före jul så Kajsa har vuxit något otroligt:-) Fina tjejen är en kopia av sin mamma Jennie när hon var i samma ålder.
Zack som nyss har fyllt 5 år lyckades vi pricka in en kanonfödelsedagspresent, star wars lego. Precis vad han hade önskat sig på sin födelsedag och den sista av 4 gubbar som han inte hade, ibland ska man ha lite flyt:-)
Middagen var kanongod som vanligt när Peter gör den, däremot är vi båda lika disträ just nu så den första kladdkakan hamnade på golvet.. Peter satt pajformen på en platta som inte var avstängd så när jag skulle ställa den på bordet så sprack hela formen. Tur i oturen för Zack och Peter som båda fick slicka skålen 1 gång var;-)
Igår skulle jag ha jobbat med fritidens sommarfest, men det var så dåligt väder så festen blev inställd. Istället blev det en ganska lugn dag. Peter drog iväg och dömde en fotbollsmatch och jag hamnade i soffläge.
Idag har det blivit ännu lugnare, Peter som var på krogen igår sov bra länge och jag har legat och läst.
Goomiddag hos pärona på eftermiddan och ännu fler presenter till Ralph:-)
Igår gick jag in i vecka 36, bebben lägger fortfarande på sig ungefär 28 gram om dagen.
Längden är ca 48 cm och väger ca 2800 g.
Alla organ är färdigbildade, Ralph gör sig redo att födas närsomhelst. Bebben har mycket underhudsfett och kinderna är runda, det skrynkliga utseendet är borta.
Han/hon får gärna komma nu, har det ganska jobbigt när jag går. Trappor är hemska att gå upp för, tar evigheter för mig att komma in i vår lgh.

2 kommentarer:

  1. Ja super tack för very najs middag =D
    o ja ser ju att zack njuter ;-) Men va ha Kajsa för blick o min då ?? VA knäpper du på mej ?! :D

    Ha de gott !
    vi far mot Kolmården i morgon o jag hoppas att liten Ralph är ute nästa gång vi ses ! Vill pussa på honom ;-)

    KRAAAM !!

    SvaraRadera
  2. Hihihi tycker kortet på Kajsa/dig är jättecoolt:-)
    Härligt med semester, längtar till semester jag också.
    Ni får ha det så jättebra, så hörs vi när ni kommer hem..om inte Ralph har ploppat ut tidigare förståss:-)
    Vill åxå gosa med honom, helst just nu:-)

    Kraaam

    SvaraRadera