måndag 28 juni 2010

Midsommar!

Midsommar firades på dagen hos Fam Fjäll i Långsjön, jag som alltid brukar vara duktig med kameran glömde totalt bort att knäppa några bilder. Eller 2 bilder fick jag på finaste kusinerna Cleo och Simon innan dom skulle gå och lägga sig på kvällen.
Alltid lika mysigt att vara i Långsjön med delar av både Andreas och Jessis släkt. Vi åt god midsommarlunch och jag drack öl till sillen, var så himla gott.
Har inte tänkt på att testa alkoholfri öl förut, var riktigt gott med en Carlsberg:-)
Midsommarstången kläddes med fina blommor av många grannar nere vid sjön och restes, och sedan dans runt den såklart:-)
Jag stod och kikade på, nästa år lovar jag att vara med:-)
Innan vi åkte från Långsjön så blev det goofika som Johanna hade fixat, hon är superduktig på att baka.
Jag och Peter hann med en sväng på Mimmi och farmor/farfars gravar och lägga blommor innan vi for och plockade upp Marianne för att vidare åka ut till Johanna och Pär i Juniskär.
Snacka om att dom har fått till sitt hus snyggt, man känner inte igen huset på utsidan längre. Deras kök på 50 älskar jag, där skulle jag bara kunna sitta och dega i flera timmar:-)
Känns underbart att jag och Peter kommer att ha så fint nästa år:-)
Kanongod middag intogs och mycket prat och skratt hanns med under kvällen.
Tack så jättemycket Fam Fjäll, Marianne, Per och Johanna, Madde och Annika för en jättemysig dag och kväll!

Måste bara visa kort på 2 saker som vi har fått till Ralph:-)
Först en gammal nappflaska som mamma hittade på jobbet, en sån som jag hade när jag var liten. Den är i porslin, Bambino diflaska:-)
Riktigt cool:-) Hoppas att jag hittar en topp som passar.
När vi var hos Pernilla och Hugge och firade hans födelsedag så fick vi en pekbok till Ralph..Pekboken till lite finare barn:-)
I boken får barn lära sig känna igen och uttala livsviktiga ord som champange, sportbil och skaldjur;-)

Nu är jag i vecka 38 + 2 dagar, är enorm och svettas enormt i det underbara vädret som är just nu.
Tror inte att någon som känner mig väl skulle tro att jag någonsin skulle dra mig för att gå ut när det är strålande sol..:-)
Inatt fick jag väldans ont i magen och har sovit dåligt, var uppe och vankade runt runt i lgh:en.
Samtidigt som man vill att allt ska komma igång så blir jag väldigt rädd också.






2 kommentarer:

  1. Hjärtat, flaskan är inte i porslin den är i det närbesläktade materialet glas.
    Pöss yrhuvve!

    Peter

    SvaraRadera
  2. Hahha ja så sant:-) Yrhuvve är jag det å värre kommer det att bli har jag hört.
    Kommer du ens våga släppa ut mig?

    Pössipöss!!

    SvaraRadera