söndag 16 oktober 2011

Förskole bekymmer

På Hemmanet dit vi ska flytta finns det en förskola där barnen följs med ända upp till skolan. Skolan är i en gammal superfin byggnad så himla skönt och tryggt.
Nu finns det ett dilemma.. förskolan är knökfull...Det har pratas länge om att sättas upp en modul så att alla barn ska få plats men kommunen verkar inte få fingrarna ur..
Vi hade inte räknat med att Marion skulle få plats på en gång varken på vårt första eller andra hands val Copernicus i Kvissleby men ändå känns det så surt.
I fredags ringde en dam från kommunen och kunde erbjuda oss plats på 3 olika förskolor i Nolby eller Klockarbergets förskola..Klockarbergets förskola går bort på studs..
Imorgon ska jag tydligen ha bestämt mig för vilken förskola vi ska välja men jag vill verkligen kika på förskolorna innan jag bestämmer något.
Hoppas på att vi kan kan besöka Nolby här i veckan när P kommer hem från Göteborg och hitta en förskola som känns bra.
Marion kommer ju bara gå ca 3 månader innan Harry kommer så på den tiden kan man ju hålla tummarna på att det finns en plats åt henne på Hemmanet..


Husbygget
Slutet av veckan kommer det en trappnisse till oss som ska kika på vår ide om trapp:-)
Längtar och hoppas på att vår ide blir som vi tänkt oss.
Igår var vi och kollade på den inbyggda garderoben Robban byggt åt oss i hallen, grymt bra blev resultatet.

Gokväll!


2 kommentarer:

  1. Hej! Jag har min fasta tjänst på en av fsk i Nolby..den som har ett till ord efter just nolby..."Nolby......" ja...lite reklam sådär, förstår om det blir åt helt fel håll för er men jag kan faktiskt rekomendera den förskolan, naturnära läge..mycket utomhusaktiviteter och härlig personal! Nu har jag visserligen vart hemma 1½ år men när jag gick hem på f-ledighet fungerade det bra iaf :) Ett tips bara!!

    SvaraRadera
  2. Tack så jättemycket för tipset:-) Låter bra det vill att gumman ska få vara ute mycket.

    SvaraRadera