onsdag 26 oktober 2011

Voksi, tripp trapp och Hokus Pokus

Voksi påsen ska ju vara åkpåsarnas ÅKPÅSE har jag hört av väldigt många så därför blir det en sådan till Marion i vinter.
Förskolepersonalen borde bli väldigt glada när dom slipper klä på M en massa kläder när det är sovtajm. Att M ska sova ute var nästan ett krav när vi kollade på förskolor och blev så glad när vi var på Nolbykullen och tjejen vi pratade med sa att barnen sov ute.
Inköpet borde redan ha gjorts förra vintern men om jag ska vara ärlig så visste jag inte alla fördelar med påsen och trodde bara att det var som vilken åkpåse som helst.

Är lite förtjust i den rosa tripp trappen men funderar på om jag ska söka upp en äldre modell måla om den i en knalligare rosa färg...
Söker också efter en mintgrön Hokus Pokus i äldre modell....
Om det är någon som vill sälja en tripp trapp eller mintgrön Hokus Pokus HOJTA till!!!

2 kommentarer:

  1. Jag kan tänka mig att voksi är super, speciellt hos er i Norrland;-) Jag har precis köpt en igloo från 7 am och är lite kär... Men du, jag skulle aldrig våga ha en dyr åkpåse på förskolan. Till Cleo (och även till Abbe i höst) är det en begagnad vagn som gäller och en bra åkpåse men av billigare sort (dunåkpåse kör vi på). Ofta står ju vagnarna ute under dagen, blir fuktiga som bildar mögel och ibland hanteras ganska ovarsamt av barn och även vuxna. Tips från coachen är att inte ha finvagnen och finåkpåsen på förskolan (försäkringen gäller oftast inte heller tyvärr utan man tar med saker 'på egen risk...) Tänker på er, vi måste ses snart ju!!! Pöss och kram

    SvaraRadera
  2. igloon ni har köpt är superfin vi har den på jobbet:-)
    Får se till att personalen plockar in voksin när gumman inte sover. Blir brion som kommer att stå på dagis ska ju köpa en syskonvagn förmodligen buggan så det känns inte så aktuellt att köpa en tredje vagn just nu;-) Men det är ju roligt att köpa vagnar så man ska aldrig säga aldrig:-)

    Ja nu är det föör längesen vi sågs måste ta och styra upp något.
    Pöss och kraam

    SvaraRadera