söndag 23 oktober 2011

Träff med trappnissen och ett besök på M:s förskola

När vi träffade trappnissen i fredags sa han att trappen vi ville ha skulle få smalare trappsteg än standard och bli brantare än en vanlig trapp. Man kanske inte skulle tänka så mycket på det när man gick uppför men däremot när man ska gå ner...Blir mera som en sommarstugetrapp och den skulle kanske inte heller godkännas om någon kommunnisse skulle komma och kika på den.

Vi ville ha en trapp med en fyrkantig avsats ( lägger in två bilder på liknande trappor jag skriver om bara för att ni ska få ett hum om vad jag skriver då jag är så dålig på att förklara;-) )

Istället för den fyrkantiga avsatsen kommer vi att köra på en liten böj istället men inte lika mycket böj som på bilden ovan.
Eftersom vi redan har en väldigt livlig liten dotter ( och förmodligen en till livlig liten i min mage )som kan utsätta sig för dom allra minst tänkbara olycksplatserna så vill vi inte ha en extra brant trappa med smalare trappsteg..sen så har vi far och morföräldrar som ska ta sig upp och ned för trappen;-)

Blir alltså en trapp med en liten böj som kommer att ha svarta högblanka trappsteg och resten i högblankt vitt...om jag inte ändrar mig och kör på helvit trapp och på mitten av trappstegen kör med svart skolkritfärg...
Har sett en riktigt fin trapp med just kritfärg på trappstegen tyvärr hittar jag inte igen bilden så jag kan inte visa er.

Nolbykullens förskola kändes ganska lik Hemmanets förskola på både ute och inohus miljön. Nolbykullen hade en större gård med mera saker på så det är ju ett plus.
Lite svårt att avgöra exakt vad man tycker efter bara 30 min men Marion verkade trivas bra och det är väl ett gott tecken?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar