onsdag 20 januari 2010

Golf Manhattan










Igår blev vi stolta ägare till en röd Golf Manhattan, årsmodell-90. (Inte den som är på bilden ) Vi köpte den för 2000 kr och fick sommar/vinterdäck från 07/08. Det är ett fel på bilen...man måste rulla igång då startar den:-)

Peter ska kika på den idag och se vad det kan vara för fel, om det inte går att laga så kan vi nog få igen pengarna på att bara sälja däcken.

Men jag tror att Peter fixar bilen, skönt att ha en liten skrotbil att övningsköra med. Jag har alltid velat haft en lite äldre Golf, tycker dom är så söta:-)

Igår var vi i Birsta och bowlade med Em och Niklas, jätteroligt var det. Synd bara att jag är så värdelös och kom sist. Det var 3 gången i hela mitt liv så jag får skylla på det..Vill ha revansch så fort Niklas kommer hem från Afghanistan nästa gång.

Hittade en bild på klockan som jag har suktat efter i evigheter, vill ha nu!!!! Den är så fin. Får spara ihop till den efter semestern...

5 kommentarer:

  1. Att det var en noname cd spelare i den och halv tank var också en rolig överraskning. Testade motor och kupevärmar uttaget idag och varmt blev det. Nu kan vi snart övningsköra med bara rädsla för våra liv och inte för bilens =)
    Puss!

    SvaraRadera
  2. Haha, fantastiskt roligt! Snälla kom ner och hälsa på i den där :) Miss you!

    Pöss

    SvaraRadera
  3. Ja jag kom på att jag glömde att skriva det i inlägget, vi fick mycket för pengarna darling:-)
    Inte behöver vi vara rädda för våra liv, jag som kör så bra...Pöss!!

    Ja det skulle vara roligt att komma på besök snart Alex, då får ni hjälpa till å rulla igång bilen;-)
    Hur känns praktiken?
    Miss you toooo!! Pöss

    SvaraRadera
  4. fabulous namn på bilen=framgång! Lycka till!! missat att gratta till bullen i ugnen med :-)) //Dessy

    SvaraRadera
  5. Ja eller hur Dessy:-)
    Tack så mycket,bullen växer och mår bra:-)
    Ska du jobba på Trygg i sommar?

    SvaraRadera