måndag 4 januari 2010

Jul och nyår-09

Jul och nyår har varit jättebra,förutom att jag hann vara sjuk en sväng..Dagen före julafton hade jag så ont i huvudet så jag visste inte vart jag skulle ta vägen..Jag och Peter som skulle hem till Fam Fjäll på Klockarberget fick tyvärr ställa in det:-(

Julafton var kanonbra som vanligt med bara en aningens huvudvärk..fick riktigt bra julklappar..Ett rött tennarmband och en berlock med eiffeltornet till mitt berlockarmband, Elle premunation fick jag av Peter..åsså fick jag kläderna som jag har skrivit om i ett tidigare inlägg.Min älskling skämmer verkligen bort mig:-)

Av Mamma och pappa fick vi jättefina sängkläder och en hög med dollar till drömresan..åsså en massa annat smått och gott:-)
Juldagen var lugn och skön tills att jag fick magsjuka.....fyy vad det är äckligt..fattade inte riktigt förren dagen efter att det var magsjuka..trodde att jag hade fått tillbaks mitt gravidillamåeende..Var inge roligt alls att ligga och spy med Peters bror på besök..Ni som varit hemma hos oss vet hur öppet det är mellan vardagsrum och sovrum..

Annandagen hade vi bokat in träff med Andreas,Jessi, Cleo och Johanna..jag var inte mitt piggaste jag men blev mycket piggare av att träffa Fam Fjäll:-) Vi tog en fika på 1891.Peter och jag fick en jättefin julklapp av dom, boken om mitt första år som mamma/pappa..om man vänder på boken så står det Mitt första år som pappa.
Det är en fyll i bok som både jag och Peter skriver i och sätter in kort,det är en bok där vi skriver ner våra tankar och erfarenheter.
Tack än en gång för den fina presenten:-)

Efter fikat kom Andreas och Maria och plockade upp oss i stan för att åka ut till pärona på kalkonmiddag...Underbara goda middag och jag kunde inte få i mig något alls:-( Mamma hade bullat upp med alla snacks och godis man kan tänka sig innan middagen och googlass efteråt..Jag satt och tittade på och varvade det med att springa på toa:-(

Nyårsafton firades ute i Bergeforsen hos Peters äldsta bror Uffe och hans sambo Annika, Peters andra bror Magnus var också där med sin familj.
Det var en jättemysig kväll med god mat och en väldigt smarrig efterrätt som jag och Peter gjorde..hovdessert...eller som man oftast säger marängsviss:-)

Imorn är jag i vecka 14,tiden går så himla fort.Bebben har nu blivit ganska stor..I vecka 14 är kroppslängden ca 11,5 (huvud/stjärt).
Nu kan man tydligt se om det är en flicka eller pojke,jag håller verkligen tummarna för att vi får en snäll barnmorska som säger vilket kön det är.Jag är så himla nyfiken och ganska nervös/orolig också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar